חדשות הארץמבזקים

מדוע שמלון ממילא ישלם ארנונה ומלון נוטרדם מולו יהיה פטור מכך?

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הגיב היום (ראשון) לגביית ארנונה משטחים מסחריים הנמצאים בבעלות הכנסיות ואמר, "כנסיית הקבר ובתי התפילה של כל הכנסיות פטורים מארנונה, אין בכך כל שינוי וכך יימשך. אך האם זה נשמע למישהו הגיוני ששטחים מסחריים כמו מלונות, אולמות ועסקים יהיו פטורים מארנונה רק בגלל שהם בבעלות של כנסיות? מדוע שמלון ממילא ישלם ארנונה ומלון נוטרדם מולו יהיה פטור מכך? לצערנו יותר מדי שנים המדינה לא אפשרה לעירייה לגבות את החובות האלה על השטחים המסחריים שהגיעו ל-650 מיליון ש"ח(!) זה לא חוקי ולא הגיוני. או שהמדינה תחזיר לנו את הכסף הזה שמיועד לפיתוח העיר, או שנמשיך לגבות אותו מהכנסיות כפי שמחייב החוק. לא אסכים יותר שתושבי ירושלים יממנו את סכומי העתק האלה!"

יצויין כי עיריית ירושלים מקיימת קשר טוב ומכבד עם כלל הכנסיות בעיר, ותוסיף לדאוג לצרכיהן ולשמור על חופש הפולחן המלא שלהן. עם זאת, לא נוכל להשלים שרק בירושלים מלונות, אולמות ועסקים מסחריים יהיו פטורים מארנונה רק כיוון שהם בבעלות הכנסיות, וזאת בניגוד לחיפה ותל אביב שגובות ארנונה מהנכסים העסקיים של הכנסיות.

בעיריית ירושלים ביקשו להבהיר כי כנסיית הקבר, כמו כל בתי התפילה של כל הדתות פטורה מארנונה והעירייה אינה גובה ארנונה מבתי תפילה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button