הצעת החוק נפלה: "הממשלה לא סופרת את עשרות אלפי הנוסעים באוטובוסים"
ועדת השרים לחקיקה הפילה את הצעת החוק שהייתה אמורה להביא להצללה ומקומות ישיבה בכל תחנות האוטובוס
ההמתנה לאוטובוס היא חלק מרכזי בחוויה של המשתמשים בתחבורה הציבורית. באלפי תחנות אוטובוס בישראל ממתינים מדי יום מאות אלפי אנשים, בממוצע המתנה של כ-16 דקות, כשרבים מהם נאלצים להמתין ללא מקומות ישיבה או מחסה מתנאי מזג האוויר בעת ההמתנה. במקומות רבים בארץ תחנות אוטובוס המשרתות אנשים רבים מדי יום הן עמוד בלבד. בשל מגמה לפיה הרשויות המקומיות מפריטות את האחריות לתחזוקת התחנות, רבות מהתחנות מעוצבות כך שישרתו רק את צורכי המפרסמים, על חשבון נוחות המשתמשים. עד כה אין תקן אחיד להקמה ולתחזוקה של סככות המתנה בתחנות האוטובוס.
הצעת החוק של ח"כ חנין נועדה להביא לכך ששר התחבורה והבטיחות בדרכים ייקבע הוראות מחייבות לגבי הקמה, תפעול ותחזוקה של תחנות האוטובוס, שייכללו גם סטנדרטים מותאמים של מספר מקומות הישיבה בתחנות, ההגנה על נוסעים מפני גשם ושמש והקצאת מקום לשילוט ולמידע.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ח"כ דב חנין, יוזם הצעת החוק אמר, "שוב אנחנו רואים שלממשלה הזאת אין שום רצון לעסוק בחיים עצמם – היא פשוט לא סופרת את עשרות אלפי הנוסעים באוטובוסים. למרות תמיכת משרד התחבורה, ועדת השרים לענייני חקיקה הפילה עכשיו את הצעת החוק שלי שדרשה סטנדרט מחייב לתחנות האוטובוס, שכולל מקומות ישיבה, הגנה ממזג האוויר, ושילוט מתאים".
מרב דוד מארגון לובי 99 אמרה: "חברי ועדת השרים לחקיקה והלוביסטים של השלטון המקומי כנראה לא נוסעים בתחבורה הציבורית ולכן החליטו להתנגד להצעת החוק שתקבע סטנדרט בסיסי למבנה לתחנת אוטובוס כדי שיהיו בה סככה ומקומות ישיבה. השלטון המקומי בגלל עלות שולית ביותר לרשויות המקומיות בחר להתנגד להצעה שמיטיבה עם כל נוסעי התחבורה הציבורית"
גיל יעקב, מנכ"ל ארגון 15 דקות: "אנו מציעים לשרים להשתמש יום אחד בחייהם בתחבורה הציבורית בישראל ולחוות את הסבל של הנוסעים שממתינים בתחנות בימות הגשם והשרב. אין ספק שאם הם היו נוסעים בתחבורה ציבורית הם לא היו מפילים את הצעת החוק."