חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

צה"ל יקיים מפגן צניחה מרהיב ביום העצמאות בכנרת

צה"ל יקיים מפגן ראווה של צניחה אוטומטית וצניחה חופשית במימי הכנרת אל מול טיילת אלון בטבריה בשעות הבוקר של יום העצמאות. מפגן הצניחה שיערך בשילוב משט של ספינות משייטת 13 ומטס של חיל האוויר, ייערך בסימן הצדעה ו 70 שנה למדינת ישראל, 70 שנה לשחרורה של טבריה ו2000 שנה להיווסדה של העיר. 

לפני כמספר שבועות פנו גורמים בצה"ל ממנהלת אירועי ה 70 למדינה שהוקמה בצבא לשם כך, לראש העיר יוסי בן דוד ובדקו עמו את האפשרות לערוך את המפגן ביום העצמאות הקרוב. ראש העיר נתן את ברכתו למהלך וכבר השבוע התכנסה ישיבת עבודה ראשונית כולל סיור בשטח עם הנציגים השונים על הנעת התהליך. בהתאם לתכנון בשעה 11 בבוקר יובילו מטוסי תובלה של חיל האוויר מסוג "שמשון" כ 30 צנחנים שיצנחו בצניחה אוטומטית בשלושה יעפים אל מול טיילת אלון בטבריה, ומיד אחר כך יבצעו מפגן צניחה נוסף בסגנון חופשי. סירות של חיל הים משייטת 13 יאספו את הצנחנים אל החוף בטיילת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות והסברה עיריית טבריה
צילום: דוברות והסברה עיריית טבריה

במקביל למפגן הצניחה או בסמוך לסיומו יעבור מעל הכנרת גם מטס חיל האוויר המסורתי כמדי יום עצמאות. במרכז הטיילת תוקם במה מרכזית עם מסכי ענק שישדרו בשידור חי את המפגן, במקביל ישהו עיתונאים מכלי התקשורת הארצית במטוסי חיל האוויר ויסקרו את האירוע המיוחד הזה בהובלת דובר צה"ל. אלפי האנשים אשר אמורים לפקוד את טיילת אלון ע"מ לחזות במפגן, יוכלו להאזין להסברים מקצועיים אודות המפגן מנציג צה"ל שיהיה על הבמה.

כמו כן יוכלו גם לצפות על הבמה במופע של להקה צבאית ואמנים נוספים באווירה שמחה וססגונית של יום העצמאות.

בצה"ל מעוניינים לגייס אישיות צבאית בכירה מהעבר שתצנח יחד עם שאר הצנחנים, תברך את קהל המשתתפים, ותעניק לראש העיר מדליה מתנת ראש המטה הכללי של צה"ל לרגל 70 שנה למדינת ישראל וטבריה.

עקב המורכבות הלוגיסטית והבטיחותית של האירוע התכנסה כבר השבוע  באולם הישיבות של עיריית טבריה, ישיבת עבודה ראשונית בנושא.

צילום: דוברות והסברה עיריית טבריה

בישיבה נטלו חלק: ראש העיר יוסי בן דוד, מנכ"ל העירייה עופר אזרד, סא"ל ליאור אגסי מפקד יחידת הצניחה בצה"ל, אל"מ במיל' שרון נציגת מנהלת 70 שנה למדינה בצה"ל, נציג חיל הים – שייטת 13 , רפ"ק שרון פינטו – ק. אג"ם תחנת טבריה, מפקד השיטור הימי, נציגת רשות הספנות והנמלים, נציגי כב"א ומד"א, מפקד השיטור העירוני, קב"ט העירייה ומנהלי אגפים ומחלקות בעירייה. מיד לאחר מכן יצאו המשתתפים לסיור בשטח הטיילת, ובמרכז הימי בטבריה. ככל הנראה ינתן צו סגירת שטח לתחום מסויים בכנרת, ואיסור תנועת כלי שיט לפני המפגן, במהלכו ועד לסיומו.

ראש עיריית טבריה, יוסי בן דוד אמר במהלך הישיבה: אני מברך את צה"ל על הבחירה בטבריה לקיים את המפגן. זה הוא אירוע משמעותי, עם מסר ציוני, חינוכי, של ערכים ושרות משמעותי לצה"ל. כל התכלית של יום העצמאות באה לידי ביטוי ביום הזה, שבו אנו מציינים בנוסף ל 70 שנה למדינת ישראל גם 70 שנה לשחרורה של טבריה, שהיתה העיר הראשונה ששוחררה במלחמת העצמאות".

Back to top button