חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

חשדות נוספים בעניינו של משה דדון ראש המועצה האזורית מטה יהודה

היום (שלישי), הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עורכי הדין רבקה אלקובי ונתי בן חמו, באישור פרקליט המדינה שי ניצן, לבאי כוחם של ראש המועצה האזורית מטה יהודה, משה דדון ואחיו אבי דדון, כי היא שוקלת להעמידם לדין בכפוף לשימוע בגין חשדות נוספים הנוגעים בעיקר להדחת עדים ואשר נחקרו בשבועות האחרונים.

על פי כתב החשדות הנוכחי, משה ואבי דדון עברו מאז שחרורם ממעצרם בראשית 2016, וכן בחודשים האחרונים לאחר שקיבלו את עיקרי חומר החקירה לצורך היערכותם לשימוע, עבירות לכאורה של הדחת והטרדת עדים, וכן איומים וסחיטה באיומים של עדים מרכזיים בפרשת "מטה יהודה". כתב חשדות זה מצטרף לכתב חשדות קודם ועיקרי אשר נשלח לשניים בסוף חודש אוקטובר 2017 במסגרתו הודיעה הפרקליטות לחשודים כי פרקליט המדינה שוקל להעמידם לדין בכפוף לשימוע בגין ביצוע שורה ארוכה של עבירות שחיתות שלטונית, מרמה והלבנת הון, עבירות מין, שיבוש מהלכי משפט ועוד – כל אחד לפי חלקו.

על פי החשדות המפורטים בכתב החשדות הנוכחי, זמן קצר לאחר שחרורם ממעצר במסגרת חקירת פרשת "מטה יהודה" נהגו משה ואבי דדון בהזדמנויות רבות ליצור קשר עם אנשים שונים במועצה, תוך הפצת מסרים מאיימים ומטרידים בנוגע לאנשים אשר מסרו הודעות במשטרה במסגרת חקירת הפרשה, ככלל, מתוך ידיעה שמסרים אלה יועברו לעדים. זאת עשו, על פי החשד, במטרה להניע את העדים מלהעיד נגדם בבית המשפט ככל שיוגש נגדם כתב אישום בפרשת "מטה יהודה", ובניגוד להחלטת בית המשפט האוסרת עליהם ליצור כל קשר עם מי מהמעורבים בפרשה בנוגע לחקירה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפני ארבעה חודשים נשלחו למשה ואבי דדון כתבי חשדות בתיק העיקרי בפרשת "מטה יהודה" והזמנה לשימוע, וזמן קצר לאחר מכן קיבלו לידיהם את עיקרי חומר החקירה בפרשה לצורך הכנה לשימוע. כאמור, לאחר קבלת חומר החקירה, המשיכו משה ואבי דדון בהעברת מסרים מאיימים ומטרידים לעדים תוך ציון העובדה שהם מודעים לגרסאות העדים השונים במשטרה בפרשה.

במסגרת ההסכמות עם ב"כ של משה דדון, סוכם כי הרחקתו מתפקידו כראש המועצה האזורית מטה יהודה ושאר התנאים המגבילים שהוטלו עליו במהלך החקירה, יימשכו עד סיום הליכי השימוע וקבלת החלטה סופית בתיק.

חקירת הפרשה התנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה להב 433 של משטרת ישראל והשימוע צפוי להתקיים בעוד כחודש ימים.

להב 433 – צילום: דוברות המשטרה

Back to top button