חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: המדיניות שלי זה אפס זליגה, אין טפטוף הם מיד חוטפים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם חניכי קורס מב"ל (המכללה לביטחון לאומי) בפיקודו של מפקד המכללות אלוף אמיר ברעם, במשרד רה"מ בירושלים.

ראש הממשלה אמר: "אנחנו נדבר על מדיניות הביטחון הלאומי שלנו בדרך שבה אני רואה אותה. אתם שותפים מובילים בזה משום שאתם הולכים מכאן לזרועות השונות של הביטחון של מדינת ישראל, לכן חשוב לדעת לאן אנחנו רוצים ללכת, לאן אנחנו הולכים, מה השאיפות שלנו, מה התפיסות שלנו – אלה דברים מאוד חשובים. במדינה קטנה כמו ישראל דבר אחד בטוח: אנחנו חייבים לשמר את יכולת ההגנה ויכולת ההתקפה והרתעה, שהיא ביסוד יכולת ההגנה."

עוד אמר ראש הממשלה נתניהו כי , "יש הבחנה יסודית, שהיא בוודאי נכונה במזרח התיכון, לדעתי היא כבר חובקת עולם. יכול להיות שההבחנה הזאת לא הייתה ברורה קודם לכן, אבל אני חושב שהיום שותפים לה כמעט כולם. הדבר הפשוט ביותר, לפחות באזורנו, הוא שהסיכויים של החלש לשרוד הם לא גבוהים. מי ששורד הוא החזק, הייתי אומר גם החכם, אבל החלש לא שורד. ולכן, תנאי יסוד לקיומה של מדינה כמו שלנו, במקום שבו אומות שלמות ומדינות פשוט נחרבות ובמהירות די גבוהה, זה שתהיה חזק ולא תהיה חלש. לכן, הדבר הראשון שאני אומר: "מה הן העוצמות שמגדירות את החוזק הכולל של מדינת ישראל?". אני אומר שיש ארבע עוצמות. העוצמה הראשונה היא העוצמה הצבאית – זה ברור. בלי זה אין לך כלום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רה"מ הוסיף: "אתה חייב להיות מסוגל להגן על עצמך. המדיניות שלי זה אפס זליגות. אין דבר כזה זליגה, אין דבר כזה טפטוף, הם חוטפים מיד. זו לא תמיד הייתה המדיניות, אבל המדיניות הזאת מוכיחה את עצמה".

Back to top button