צרכנות

ביטוח חיים – פרטים שצריך לשים לב אליהם

כמעט כל אחד מאיתנו מחזיק באמתחתו שורה של ביטוחים אשר נועדו להגן עליו במקרה וחס וחלילה קורה משהו לו, לבני משפחתו או לרכושו. מדובר על ביטוחים כגון בריאות, דירה, רכב ועוד. אחד הביטוחים החשובים במאגר שלנו צריך להיות זה שמתייחס למה שנותיר במקרה של אובדן כושר עבודה, מחלה או חס וחלילה, מוות.

הכוונה כמובן לסוג של ביטוח חיים. מדובר במסגרת פוליסה שכל אדם, בין אם הוא נשוי או לא, בין אם יש לו ילדים או לא, חייב שיהיה לו. הרי אנחנו אף פעם לא יודעים מה יכול לקרות לנו וכיצד זה עלול להשפיע על החיים שלנו ועל החיים של הסובבים אותנו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צריך לומר, יש לא מעט דיונים בשאלה האם צריך ביטוח חיים, האם באמת הוא עוזר או שמא אנחנו יכולים את הכסף שאנחנו מפקידים בחברת הביטוח, להפקיד בתוכניות אחרות, למשל תוכניות חסכון ואז בשעת הצורך להוציא אותו משם בשביל להשתמש בו.

התשובה לכך היא מאוד פשוטה, פוליסת ביטוח חיים מאפשרת לנו גם ליהנות מריביות גבוהות יותר מאשר תוכניות החסכון היום וגם הן גורמות לנו להיות הרבה יותר מחויבים לתוכנית התשלומים. אם בתוכנית חסכון, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מדלגים על חודשים מסוימים או מפחיתים את התשלום כשאנחנו צריכים סכום כסף מסוים באופן זמין, אז תוכנית ביטוח מחייבת אותנו להפקיד מדי חודש סכום מסוים. ולכן יש יתרון בפוליסה שכזו.

זה כמובן לא היתרון היחידי, שכן הפוליסה מאפשרת לנו לקבל פיצוי חד פעמי או חודשי במקרה של אובדן כושר עבודה וכן היא מאפשרת לבני משפחתנו הקרובים או למוטבים אחרים של הפוליסה, לכן סכום כסף שיאפשר להם לפרנס את עצמם, במקרה וקורה לנו משהו.

נקודות שחשוב לשים לב כשחותמים על פוליסה

יש מספר נקודות שאנחנו צריכים לבחון לפני שאנחנו חותמים על פוליסה. ראשית, חשוב מאוד לבחון מה החברות מציעות לנו, לא ביחס של שנה אחת, אלא ביחס של מספר שנים קדימה. שכן ההשפעה של הפוליסה היא לטווח ארוך, לכן אין טעם לבחון כמה אנחנו נקבל מהפוליסה אחרי שנה אחת אלא אחרי מספר שנים.

שנית, בכל תהליך חישוב שאנחנו עושים לגבי השאלה, כמה להפקיד בפוליסה, אנחנו צריכים לקחת בחשבון את העובדה שיש לנו קרן פנסיה מטעם מקום העבודה ואנחנו גם נקבל כסף מביטוח לאומי. לכן, ייתכן והסכומים שנצטרך להפקיד, לא אמורים להיות גבוהים. לגבי השאלה כמה להפקיד, אנחנו צריכים לעשות חישוב מה היכולות שלנו ומה איכות החיים שאנחנו רוצים שתהיה לנו ולבני משפחתנו, אם נצטרך לממש את הפוליסה.

נקודה שלישית חשובה ואחרונה שחשוב מאוד לשים לב אליה היא, כל חברה מציעה לנו פוליסה אחרת, בין היתר גם כל חברה מציבה תנאים אחרים. ייתכן מאוד שבחברה מסוימת נשלם יותר בגלל שאנחנו מעשנים בעוד שבחברה אחרת נשלם פחות. יש לקחת את זה בחשבון.

 

Back to top button