העולם הערביחדשות הארץמבזקים

יום קשה עבר על כוחותינו: על צה"ל לשקול הטלת סגר כללי בסופי שבוע

יום (שישי) לא פשוט עבר על לוחמינו ברחבי יהודה ושומרון. במספר מוקדים התפתחו הפרות סדר, בחברון, באל בירה, בקדום, בעאידה, בכפר אל מועייר, בית לחם ועוד. במהלך העימותים הובערו צמיגים והושלכו לעבר הכוחות אבנים.

בעימותים בחברון נפגע קצין צה"ל בפניו כתוצאה מיידוי אבן ונפצע קל. כוח רפואה צבאי העניק לו טיפול ראשוני בשטח ולאחר מכן הוא פונה אל בית החולים בירושלים. 2 נערים שתפרעו נעצרו על ידי כוחות צה"ל.

קצין צה"ל נפצע בפניו מיידוי אבנים
קצין צה"ל נפצע בפניו מיידוי אבנים
ערבים שהתפרעו ויידו אבנים בחברון נעצרו
ערבים שהתפרעו ויידו אבנים בחברון נעצרו

הפרות סדר התרחשו גם בגבול רצועת עזה במהלן המתפרעים הבעירו צמיגים, יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר גדר הגבול. כוח צה"ל הגיב בירי לעבר מסיתים מרכזיים ופגע בשניים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אירוע קשה נוסף אירע היום בכפר אל-וולג'ה מדרום-מערב לירושלים. במהלך עימותים בין כוחות משמר הגבול למתפרעים ערבים, נפל אחד הלוחמים לארץ ומתפרע ערבי בעט בראשו. מספר שניות לאחר מכן נשמט נשקו של לוחם אחר ונפל ארצה. הלוחם הגיב מיד ואסף הנשק טרם הצליחו המתפרעים לשים עליו את ידם. כל האירוע תועד ופורסם ברשתות החברתיות.

התמונות מהעימותים הקשים המתרחשים כמידי שבוע בכל יום שישי חוזרות על עצמן ואף ניתן לחוש כי התגברו לאחרונה מאז הכרזתו של הנשיא האמריקני טראמפ על הכרתו בירושלים כבירתה של ישראל ובהמשך גם על העברת השגרירות האמריקנית בישראל מתל אביב לירושלים.

ייתכן ובצה"ל יצטרכו לקבל החלטה כדי לפעול באסטרטגיה שונה מול הפורעים הערבים. בחגי ישראל צה"ל דואג להטיל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון, אולי יהיה נכון לעשות זאת גם בכל סוף שבוע, מיום חמישי בערב ועד למוצאי שבת, עד אשר הצד השני יבין שלא נאפשר את התפרעויות ברחבי הגדה בכל סוף שבוע. יש שיגידו כי מדובר בקומץ מתפרעים ועל כן ענישה קוקטיבית של סגר כללי אינה נכונה, אך אין הבדל בין סוף שבוע לחגי ישראל. כפי שלמדו לקבל זאת בחגים ילמדו כי אם לא יהיה שקט יוטל סגר שיאלץ אותם לבחור בדרך שונה מזו שהם נוקטים בכל סוף שבוע. נקווה שמישהו בדרג הביטחוני-מדיני יקבל החלטה לפעול באסטרטגיה מעט שונה על מנת שנפסיק לראות תמונות כאלה.

Back to top button