מבזקים

הושקה המערכת הממוחשבת לטיפול בקשות חופש מידע ברשויות ציבוריות

הבוקר (ראשון) השיקו רשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה והיחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים את מערכת מחוו"ה – מערכת ממוחשבת לניהול בקשות חופש מידע ברשות הציבורית. המערכת מיועדת לרשויות הציבוריות ונולדה מתוך מטרה לייעל את הביורוקרטיה הכרוכה בשימוש בחוק חופש המידע ולקדם את יישומו של החוק.

כידוע, חוק חופש המידע קובע כי לכל אזרח הזכות לקבל מידע מהרשויות הציבוריות. על אף שהחוק נחקק לפני קרוב ל- 20 שנה עדיין יישומו אינו מושלם ודורש שיפור.  נכון להיום, לרוב הרשויות הציבוריות חסרה מערכת תומכת טיפול בחוק ורוב הממונים על החוק מבצעים מעקב אחר בקשות למידע שמגיעות לרשות באמצעים מיושנים ולא טכנולוגיים. התוצאות בשטח הן שבקשות רבות לא נענות כתוצאה מכשלים טכניים ולא מהותיים.

מערכת מחוו"ה תסייע לרשויות הציבוריות להתמודד עם החוק בצורה טובה יותר, לתת מענה לאזרחים על פי זמני החוק, לבצע מעקב אחר בקשות שהגיעו לרשות הן לאזרח והן  לרשות ותייעל את הטיפול בבקשות למידע. בנוסף, המערכת תאפשר העלאת מידע על ידי הרשויות הציבוריות לאתר המרכזי לחופש המידע  באופן קל ונוח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד רבקי דב"ש, ראשת היחידה הממשלתית לחופש המידע: "המערכת תמלא חלל מאוד גדול שקיים היום ברשויות הציבוריות ותקל באופן משמעותי על עבודת הממונה על העמדת מידע לציבור. כפועל יוצא אנחנו מקווים לראות ירידה במספר הבקשות שלא נענות בזמן ועלייה בכמות המידע שמפורסמת באופן יזום לציבור".

מוריה זיסוביץ, מנהלת המערכות הרוחביות ברשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה: "רשות התקשוב הממשלתי מאמינה כי שיפור וייעול הטיפול בבקשות חופש המידע, משרת את תפיסת הממשל הפתוח מביא לשיפור השירות לאזרח ולקידום תפיסת האזרח במרכז".

יש לציין כי בעתיד צפויה המערכת להתממשק לאתר המרכזי לחופש המידע, ולאפשר לאזרחים להתעדכן בשלבי הטיפול בבקשה למידע שהוגשה לרשות באזור האישי שצפוי להיות מוקם בקרוב.

Back to top button