מבזקים

התנועה לאיכות השלטון: "שלטון החוק נפגע אנושות"

אתמול (שני) פורסם, כי נחתם הסכם עד מדינה עם ניר חפץ, בהמשך להסכמי עד המדינה שנחתמו עם שלמה פילבר, מיקי גנור וארי הרו. אלא שבשונה מההסכמים שנחתמו עם גנור והרו, על פי הפרסומים, זכו חפץ ופילבר לחסינות מלאה מפני העמדה לדין ולא ישאו בעונש כלשהו גם אם יתברר שעברו עבירות פליליות חמורות.

בתנועה לאיכות השלטון ציינו כי "עם כל חשיבותה של החקירה וההכרה בצורך בחתימה על הסכמי מדינה כרע הכרחי, לעמדת התנועה, שלטון החוק נפגע אנושות מכך שבמסגרת הסכם כזה, חשודים כשותפים מרכזיים במעשים הפלילים הנחקרים, מקבלים חסינות מלאה ואינם נדרשים לשאת באחריות כלשהי לעבירות שיתכן ועברו."

הפגיעה היא בכמה מישורים מסבירים בתנועה לאיכות השלטון:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

• במישור התגמול המשקף את תחושת הצדק הפשוטה והטבעית, שהיא היסוד והבסיס לפעילותה וללגיטימציה של מערכת אכיפת החוק.

• במישור ההרתעה – חסינות כזו משמעותה שכל שעבריין צריך לעשות הוא לאסוף ראיות נגד דג שמן יותר והוא חופשי לפשוע ככל העולה על רוחו.

• במישור השוויון בפני החוק – כאשר חשודים שונים מקבלים יחס שונה בתכלית, שקשה להצדיק אותו עניינית, כלפי הציבור.

• מישור אמון הציבור במערכת אכיפת החוק – הענקת חסינות מלאה לחשודים מסוימים, בפרט כאשר על פניו מדובר במבצעים עיקריים, אשר נגדם עומדים חשדות חמורים ביותר לעבירות על החוק ולפגיעה באינטרס הציבורי, מעלה סימני שאלה בקרב הציבור הרחב לגבי התנהלות מערכת אכיפת החוק ולעניין השיקולים שמניעים אותה. הפגיעה באמון הציבור בהתנהלות מערכת אכיפת החוק, הינה מסוכנת ביותר, ואף פוגעת במאמץ החיוני למגר את השחיתות.

אשר על כן, עומדת התנועה על כך, שחשודים, כגורמים מרכזיים בעבירות, יחקרו לעומק, לא רק על חשדות כלפי אחרים, אלא ראשית לכל לחשיפת מעשיהם שלהם, וכן שלא יצאו ללא כל עונש מתאים ומרתיע.

Back to top button