חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"כשהתחזיות מנבאות על מחסור מזון בעולם על ישראל להיערך בדומה למלחמה"

בדיון בנושא "ישראל 2048, הזדמנות של פעם במאה", בשיתוף תנועת אור בכנס שדרות לחברה אמר סגן ראש המועצה האזורית מרחבים ארמסטרונג (ארמי) פרג' כי על ישראל להתכונן מפני המחסור במזון בדיוק כפי שנערכים למלחמה. את המושב הנחה רוני פלמר, מנכ"ל תנועת אור, והשתתפו בו חה"כ ויו"ר ועדת החינוך בכנסת יעקב מרגי, טל אל על, סגן ראש עיריית באר שבע, ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, יאיר מעיין, מנכ"ל רשות הבדואים, רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים.

מנכ"ל תנועת אור הציג למשתתפים נתונים על ההצלחות של מדינת ישראל, לצד הפערים הקיימים בין הפריפריה למרכז. המושב דן באתגרים הצפויים למדינת ישראל בשנת ה- 100, בעוד 30 שנה, אז צפויים להיות כ 17 מיליון תושבים, כאשר 13 מיליון מהם יתגוררו בין נצרת לקרית גת, בעוד ש 4 מיליון בלבד צפויים להתגורר בנגב ובגליל. חברי הפאנל התייחסו לנתונים וכיצד נכון להיערך לשנת המאה לישראל.

פרג' ביקש להתייחס להתיישבות כמסמנת גבולות, שומרת על הקרקעות, ולמשבר המזון העולמי הצפוי "החקלאות הישראלית מתקדמת ומובילה בעולם. כל המחקרים מזהירים מפני מחסור במזון בעולם בעשורים הקרובים. אסור לנו, כמדינה יהודית, שמוקפת במדינות ערב, להסתמך על ייבוא מזון. נעשות כאן טעויות על גבי טעויות בהזנחת החקלאות. הייבוא חסר הרסן מחסל כבר היום את החקלאות. תארו לכם מה היה קורה אם היינו מייבאים מים מטורקיה? היינו נתונים לחסדיו של ארדואן."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
(קרדיט: באדיבות דוברת המועצה האזורית מרחבים)

Back to top button