אינטרנטמבזקיםפוליטי / מדיני

המדינה מגישה עשרות אלפי פניות לפייסבוק בשנה להסרת תוכן

פרקליטות המדינה פונה בממוצע שנתי להסרת תכנים בפייסבוק בכ 12,000 מקרים – ב85% מהם פייסבוק נענת לבקשה. עו"ד איתי גוהר ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, הציג את הנתונים בדיון מהיר של ח"כ רויטל סוויד בוועדת המדע והטכנולוגיה על כך שפייסבוק מציעה למשתמשי הרשת החברתית להוסיף תמונה של מחבל לתמונת הפרופיל. לדברי עו"ד גוהר, בתקופות של הסלמה במערכת הביטחון, התוכן מוסר ע"י פייסבוק תוך שעות ספורות ובימי שגרה זה קורה בתוך 24 שעות.

יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב: "יש הלימה ברורה היום בין הרשתות החברתיות לפעולות טרור. אנו נמשיך את הדיון ונתבע מפייסבוק לדעת מדוע יש מקרים בהם הם לא נענים לדרישת הפרקליטות להסרת התוכן".

יוזמת הדיון, ח"כ רוויטל סוויד: "מזעזע שפייסבוק הציעה להעלות את תמונת רוצח הרב רזיאל שבח לתמונת הפרופיל – מישהו ידע ואישר את זה. פייסבוק היו צריכים לבוא לוועדה ולהסביר את התקלה ולא להסתפק בשליחת מכתב. אפעל שפייסבוק תהיה מחויבת בעצמה לנטר ולהסיר תכני טרור מהרשת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ ענת ברקו: "הדיון חשוב בצורה בלתי רגילה משום שהטרור מאוד אפקטיבי בגלל הרשתות החברתיות ופייסבוק בפרט. יש לחברת פייסבוק כל כך הרבה עובדים ונציגים – אף אחד לא יכל לבוא לוועדה ולהסביר איך מונעים את זה?"

במכתב התגובה של פייסבוק לוועדה: "זו מסגרת שנוצרה על ידי משתמש באמצעות פלטפורמת 'אפקטים במצלמה'. כל המסגרות עוברות תהליך בקרה ואישור לפני שהן עולות לאוויר, אולם במקרה זה נעשתה טעות אנוש והמסגרת אושרה בשוגג. אנו מתייחסים לנושא במלוא הרצינות ומחויבים לכך שפייסבוק תהיה סביבה בטוחה. אנו יודעים שניתן לעשות יותר, והשקענו רבות כדי להוסיף עוד אמצעים טכנולגיים לצד מומחיות אנושית, לצד העמקת שיתופי פעולה כדי להיאבק באופו גלובלי בעניין זה".

(קרדיט: pixabay.com)

Back to top button