מבזקים

תוכנית השר ארדן – אי ההפללה, באחריות עברה בקריאה ראשונה בכנסת

הצעת החוק לתיקון פקודת הסמים המסוכנים שמיישמת את תכניתו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לשינוי מדיניות האכיפה על שימוש בסם הקנאביס עברה בקריאה ראשונה ותגיע לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות להכנה לקריאה שנייה ושלישית.

במרכז החוק שאושר, נקבע כי העבירה של החזקה או שימוש בקנאביס לצריכה עצמית, אשר בוצעה בפעם הראשונה או השנייה, תהיה עבירת קנס ולא יחל הליך פלילי (עיכוב, פתיחת תיק, חקירה באזהרה, ואף כתב אישום) כנגד מבצע העבירה. גובה הקנס שנקבע הוא 1,000 ₪ לעבירה ראשונה ו- 2,000 ₪ (כפל קנס) לעבירה השנייה.

עפ"י המתווה החדש, אדם שהחזיק או השתמש בקנאביס לצריכה עצמית בפעם השלישית ונמצא מתאים לכך, יופנה להליך סגירת תיק בהסדר מותנה. אדם שהחזיק או השתמש בקנאביס בפעם הרביעית, יופנה להליך פלילי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יודגש כי במסגרת מדיניות האכיפה שאישרה הממשלה, מיקוד האכיפה יתבצע כנגד מחוללי פשיעת סמים – ארגוני פשיעה, סוחרים וכדומה, וכן יתמקד במרחב הציבורי.

השר גלעד ארדן: "עשינו היום צעד משמעותי ביישום המדיניות שאני מוביל, והעברנו לכנסת את הצעת החוק שתאפשר לנו לממש את המדיניות הזו ולהעביר את הדגש מההליך הפלילי לקנסות, חינוך, הסברה וטיפול.

אנחנו מעוניינים להקטין את היקפי השימוש בסמים, ובאותו הזמן לא לפגוע בעתידם של אלו שהשתמשו באופן חד פעמי והם אנשים נורמטיביים ככלל. אני מאמין שהמדיניות החדשה תשיג את המטרה הזו בצורה הטובה ביותר."

Back to top button