חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"חברי ממשלה ממש ממש חיים בסרט – גם לסרט הזה נשים קץ"

הפורום לשוויון בנטל אמר לפני זמן קצר (חמישי) בעקבות נוסח הפשרה שפורסם: "מרוב שהמציאות הפוליטית נראית כמו בית הקלפים, חברי ממשלה ממש ממש חיים בסרט. אין שום סיבה שלימודי תורה יקבלו מעמד על חוקתי. מגוחך לחשוב שלימוד תורה יותר חשוב משמירה בגבולות או מלימודי רפואה שמצילה אנשים. גם לסרט הזה נשים קץ – כמו לסרטים ההזויים הקודמים."

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הגיב אף הוא על הפשרה בחוק הגיוס ואמר כי "זה נושא יותר מדי חשוב מכדי להשאיר אותו ללוליינות פוליטית של הח"כים החרדים מבלי שנותנים לצבא להביע את עמדתו המקצועית. אנחנו מוכנים להתפשר על נושאים רבים – אבל לא מוכנים להתפשר על נושאים ביטחוניים. גיוס זה נושא ביטחוני, יש כאן השלכות על בניין הכוח, על אורך השירות, על משרתי המילואים. עם כל הכבוד למועצת חכמי התורה – יש חשיבות לעמדות הצבא לפני כן.
יש כאן תיאטרון אבסורד – מדברים כאן על פשרה בענין סופר חשוב, בנושא גיוס לצה"ל. נושא שהוא לגמרי ביטחוני – וממתינים לאישור הנוסח על ידי מועצת חכמי התורה. בנושא בטחוני , בנושא גיוס, אני מעדיף לשאול קודם את 'מועצת החכמים' של צה"ל ומערכת הביטחון. צה"ל הוא זה שצריך לאשר את הנוסח שנוגע לגיוס ולא הרבנים. מישהו כאן התבלבל לגמרי".

משבר חוק הגיוס (לע"מ, דוברות משרד הבריאות ודובר צה"ל)

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button