חדשות חוץמבזקים

ירדו מהעץ? נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא צפון קוריאה קים ייפגשו במאי

לאחר חילופי איומים, ניסויים גרעינייים והטלת סנקציות מרחיקות לכת, הלילה (שישי) הגיעה הודעה מפתיעה שמצננת את היחסים בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית. שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און העביר הזמנה אישית לנשיא ארצות הברית באמצעות היועץ לביטחון לאומי של דרום קוריאה, צ'ונג יואי יונג, בו הוא מבקש להזמינו לפגישה שתתקיים "בחודשיים הקרובים". צ'ונג אמר כי "קים הציע לשים את תוכנית הגרעין והטילים של פיונגיאנג על השולחן".

עוד הוסיף כי "הנהגתו" של נשיא ארצות הברית והלחץ של הממשל על המשטר הצפון קוריאני היא שהביאה אותנו לנקודה הזו.

הנשיא טראמפ קיבל את הזמנתו של השליט הצפון קוראני וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "קים דיבר עם נציגי דרום קוריאה ואמר כי הוא מוכן להקפיא את תוכנית הגרעין ובמהלך התקופה עד לפגישה פיונגיאנג לא תבצע ניסויים גרעיניים. זו התקדמות מעולה, אך הסנקציות יישארו עד שנגיע להסכם בפגישה המתוכננת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס אמרה "טראמפ קיבל את ההזמנה להיפגש עם קים ג'ונג און במקום ובזמן שייקבעו". על פי הדיווחים בכלי התקשורת בארצות הברית הפגישה הראשונה בין השניים תתקיים כבר בחודש מאי הקרוב.

נשיא דרום קוריאה, מון ג'יאה-אין בירך את המנהיגים על שאיפתם להגיע לפתרון דיפלומטי וציין כי הפגישה עשויה להוביל לפירוק הנשק הגרעיני בקוריאה הצפוני. "זו הודעה היסטורית, הממשל שלי מתכוננן במלוא המרץ לקראל הפגישה בחודש מאי" אמר הנשיא הדרום קוריאני בסיאול.

נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא צפון קוריאה קים ייפגשו במאי (קרדיט: AP)

Back to top button