חדשות הארץמבזקים

לאחר האימונים דיירי מרכז 'עלה' הגשימו חלום והשתתפו במרתון ירושלים

לאחר חודשי האימון הארוכים הגשימו הבוקר דיירי מרכז 'עלה' בירושלים את החלום להשתתף במרתון, לצד מאות אנשים שבחרו לחבר בין החניכים שמתמודדים עם אתגרי המוגבלויות יחד עם ריצת מרתון ספורטיבית.

במהלך ההכנות הבוקר לריצה במסגרת מקצה הקהילות, המיועד לאנשים עם מוגבלויות, הצטרפה לנבחרת 'עלה' גם משפחת רוזנבלום, שמלווה את ילדי העמותה מזה מספר שנים. המשפחה בחרה לחגוג את יום הולדתו ה-19 של בנם גל במהלך המרתון עצמו, יחד עם ילדי 'עלה' ושוטרי תחנת לב הבירה בירושלים, שמתנדבים עם הילדים מדי שבוע במשך חמישה חודשים כדי להצליח במרתון ולהגשים חלום לילדים. לאחר מכן יצאו בני משפחת רוזנבלום לרוץ את מקצה 10 הקילומטרים.

מרתון ירושלים 2018 (צילום: יח"צ עלה)

ההחלטה לחגוג יום הולדת בצורה כה בלתי שגרתית התקבלה במשפחת רוזנבלום מתוך רצון לתמוך בפעילות עמותת 'עלה' ולעודד את החניכים להתמודד עם אתגרים מורכבים ולהצליח: "כששמעתי על מיזם 'רצים למען עלה' ידעתי שנהיה פה ונשתתף במיזם, כחלק מהחיבור הטבעי שלנו למשפחת עלה" מספרת ורד רוזנבלום. "מכיוון שהיום, יום המרתון, חל יום ההולדת של גל שלנו – אין דבר יותר טבעי מלחגוג את האירוע עם דיירי עלה, במהלך המרתון ובשטח המרתון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הכנת הדיירים לצליחת אתגר המרתון החלה לפני כ-5 חודשים, בעזרת פיזיותרפיסטית, מורי בית הספר ומתנדבים. לאימונים היומיומיים הצטרפו שוטרי תחנת לב הבירה שמתנדבים לאורך השנה במרכז 'עלה', גם כאשר הם חוזרים מהפרות סדר, התפרעויות, גניבות ואירועים מורכבים אחרים.

מרתון ירושלים 2018 (צילום: יח"צ עלה)

בין הרצים היה גם חננאל, דייר עם מוגבלות שכלית קשה. אך למרות שבשנים הקודמות השתתף חננאל בנבחרת 'עלה' למרתון, לכולם היה ברור שהשנה לא יוכל חננאל לקחת חלק באתגר. אלא שאחת מבנות השירות הלאומי – טליה – לא הסכימה להרים ידיים. היא נלחמה והתאמנה איתו בכל יום וכנגד כל הסיכויים גם חננאל השתתף במרתון וצלח אותו. "השמחה והחיוך על הפנים שלו כאשר צעד הבוקר במרתון והוכיח לכולם שגם הוא יכול שווה מבחינתי את כל החודשים של ההשקעה" אומרת טליה. כאות הערכה על המאמץ שחננאל עשה, ארגנו לו בקו הסיום חגיגת יום הולדת 21. הוא קיבל עוגת הפתעה הרימו לו את הכיסא ושרו לו שירי יום הולדת המוניים. הרגשתו של חננאל בסיום הריצה הייתה בשמיים.

מרתון ירושלים 2018 (צילום: יח"צ עלה)
מרתון ירושלים 2018 (צילום: יח"צ עלה)

הדר שושן, שוטרת תחנת לב הבירה, שיתפה בסיבה שהביאה אותה להתנדב בפרויקט האימונים עם חניכי 'עלה': "אני מחוברת מאוד לנושא של אנשים עם מוגבלויות. לשני ההורים שלי יש CP אבל הם לא מוותרים לעצמם ומוכיחים כי הם שווים. כאשר ראיתי חבריי השוטרים מתחנת 'לב הבירה' רצים עם ילדי 'עלה' במרתון ועוזרים להם להיות כמו כולם החלטתי שבשנה הבאה אצטרף אליהם והנה אני כאן כבר כמה שנים. כל האימונים שווים בשביל כמה דקות כאלה עם הילדים, בשביל החיוך שלהם".

מרתון ירושלים 2018 (צילום: יח"צ עלה)

"זו תחושה מיוחדת לראות התפתחות של ילד ובוודאי לקחת חלק ולתרום להתפתחות שלו. אדם עם מוגבלות שאחרי הרבה מאמצים ואתגרים מתחיל להשתמש בכסא גלגלים, עמידון או הליכון – זה הישג עצום, שלאנשים בריאים נראה כל כך מובן מאליו. זה סיפוק אדיר עבורי" מסבירה שושן ומוסיפה: "זו הרגשה טובה לקום כל בוקר ולסייע לאחרים. לפני שאני עוזרת בהגנה על המדינה – אני קודם כל כאן כדי לעזור לחלשים במדינה, זה תפקידי כשוטרת וזו הסיבה שהתגייסתי למשטרה".

מרתון ירושלים 2018 (צילום: יח"צ עלה)

השנה, הורחבה ב'עלה' האפשרות לתרום באמצעות קמפיין 'רצים למען עלה'. כך מתאפשר לחברים, בני משפחה והציבור הרחב, לתמוך ברצים ובאותה פעולה לתרום לפעילות חברתית- ערכית, דבר שמקובל למשל גם במרתון ניו יורק, הנחשב למרתון חברתי והזדמנות לגיוס המונים- מהגדולים בעולם.

לא רק השוטרים הצטרפו לנבחרת 'עלה'. למעלה מ – 200 רצים השתתפו במקצה הקהילות עם עמותת עלה, מלבד מאות נוספים במקצים השונים להגברת המודעות לעלה ולאנשים עם צרכים מיוחדים. בין הרצים היה גם סגן ראש העירייה מטעם יהדות התורה הרב יוסי דייטש.

מנכ"לית מרכז 'עלה' בירושלים שלומית גרייבסקי: "הילדים המיוחדים שלנו מעבירים את המסר החזק ביותר- כל אחד יכול להצליח בכל דבר, כל אחד יכול לנפץ את תקרת הזכוכית שיש לו, לפרוש כנפיים ולהגיע להישגים. הכל תלוי בכח הרצון ובהשקעה. המרתון מאפשר לילדים שלנו להתעלות מעל המוגבלויות ולהיות שווים כמו כולם".

מרתון ירושלים 2018 (צילום: יח"צ עלה)

המנהל הכללי של רשת מרכזי 'עלה' הרב יהודה מרמורשטיין: "יש לנו אחריות חברתית כלפי אנשים עם מוגבלויות. המצפן הפנימי שלנו כיהודים וכבני אדם, וגם התורה האלוקית, מכוונים אותנו להיות אנשים טובים יותר, ערכיים יותר וכאלה שמסתכלים גם על השונה והחריג בחברה ומקבלים אותו כפי שהוא".

עו"ד רפי שפירא, שותף במשרד אפרים אברמזון ושות', אמר: "הגעתי לכאן יחד עם שבעה עורכי דין ושותפים מהמשרד, להשתתף יחד עם הילדים במרוץ מתוך הערכה גדולה לפעילות של 'עלה'. אנחנו שמחים שילדים אלה הם חלק מהחברה שלנו, ואנו לומדים מהם איך אפשר לעמוד באתגרים ולהמשיך הלאה. מרוץ החיים שונה אצל כל אחד, ואנו שמחים להרגיש את החוויה יחד עמם"

מרתון ירושלים 2018 (צילום: יח"צ עלה)
מרתון ירושלים 2018 (צילום: יח"צ עלה)

Back to top button