מבזקים

עתירה לבג"צ: לפסול את מנדלבליט מלהכריע בתיק 4000

התנועה לטוהר המידות ועו"ד שחר בן-מאיר הגישו השבוע עתירה לבג"ץ בדרישה שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יפסול את עצמו מקבלת החלטות בתיקי החקירה המתנהלים בעניינו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושבהם מעורב גם מר ניר חפץ. בעתירה נטען כי היועץ המשפטי מצוי בניגוד עניינים, הן נוכח העובדה שהוא אמור למסור עדות בעצמו, לשם ביסוס מודעותו של ראש הממשלה לכך שפעל כשר במשרד התקשורת כאשר הוא עצמו מצוי בניגוד עניינים; והן נוכח העובדה שבתקופה שהתמודד לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, הוא נעזר בשירותיו של ניר חפץ לקידום מועמדותו.

העותרים מבקשים מבית המשפט להוציא צו על תנאי שיורה למנדלבליט להשיב מדוע לא יפסול את עצמו מכל עיסוק ו/או קבלת החלטה בחקירה הנוגעת לחשדות בקשר להצעות שהוצעו על ידי מר ניר חפץ לכב' השופטת (בדימוס) גרסטל, עובר למינוי שלו כיועץ משפטי לממשלה.

ומדוע לא יפסול את עצמו מכל עיסוק ו/או קבלת החלטה בחקירה הנוגעת לעבירות לכאורה על ידי ראש הממשלה בפרשה המכונה "פרשת 4000" והנוגעת לסוגיית "בזק" והקשרים של ראש הממשלה עם מר שאול אלוביץ, בעל השליטה בבזק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בכל יום שמצב דברים זה הולך ונמשך נשחק אמון הציבור בתקינות הליכי אכיפת החוק ובתקינות ההליך המשפטי, וזאת דווקא בתיקי חקירה המצויים בלב תשומת הלב הציבורית והפוליטית", נכתב בעתירה. "…כללי ניגוד העניינים אמורים להוביל למסקנה אחת ברורה וחד משמעית, כי מנדלבליט אינו רשאי עוד לטפל ולהיות מעורב בכל קבלת החלטה, בתיק חפץ ובתיק בזק, בגין המעורבות שלו (בחלקה טרם המינוי שלו ובחלקה לאחריו) בתיקים אלה. מדובר בכך שהיועץ המשפטי אמור להיות, בסבירות גבוהה, עד מטעם המדינה בתיקים האמורים, ועדותו בוודאי תהא דרושה לחקירה. ולפיכך, לא קיימת אפשרות שתובע יטפל בתיק שבו הוא אמור למסור עדות, על אחת וכמה וכמה כאשר מדובר בתובע הראשי של מדינת ישראל ומי שעומד בראש התביעה הכללית".

היועמ"ש, עו"ד אביחי מנדלבליט. (צילום: דוברות משרד המשפטים)

Back to top button