צרכנות

עו״ד לייצוג חיילים בבתי דין צבאיים

יש המון חיילים שנמצאים במערכת הצבאית ומרגישים אבודים, חיילים שלא מוצאים את עצמם בתוך המערכת הצבאית פשוט מחוסר התאמה, מה שגורם להם לבצע כל מיני התמרדויות מול המפקדים שלהם ולהיות מועלים למשפט שוב ושוב.

הסיבות הן מגוונות ורבות זה יכול להיות משום שאותו חייל שובץ בבסיס צבאי אשר רחוק גיאוגרפית מהבית שלו, כאשר הוריו זקוקים לתמיכה כלכלית בשל בעיה רפואית של אחד ההורים או כל סיבה אחרת. זה גם יכול להיות משום שהיחס שאותו חייל מקבל הוא יחס מפלה, נוקשה מדי והוא לא מסוגל להתמודד עם זה מבחינה נפשית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גם בעיה רפואית שלא מתייחסים אליה ברצינות, קושי נפשי או פיזי – סיבות אלו ועוד מעודדות חיילים לברוח מהצבא מה שעל פי חוקי המערכת הצבאית יגדיר אותם כעריקים וישים אותם במצב שבו הם מואשמים ומועלים למשפט בבית דין צבאי. בנוסף, מדי שנה חיילים רבים מואשמים במגוון של עבירות בין אם כתוצאה ממעורבות בתאונת דרכים, אישום על שימוש בסמים או אלכוהול בזמן שאותו חייל נמצא בצבא בביתו או בבסיס עצמו, אישום בגין ביצוע הטרדה מינית, אישום בגין תקיפה ועוד ועוד.

במצבים אלו חשוב לפנות כמה שיותר מהר לעו״ד לייצוג חיילים בבתי דין צבאיים. תפקידו של עורך הדין הוא לייצג את החייל, להכווין אותו, לתמוך בו ולהסביר לו כיצד עליו להתנהל הן במצב של חקירה צבאית והן במצבים בהם הוא לא יודע מה עליו לעשות, שכן מדובר בסיטואציה חדשה ולא נעימה בכלל בה מנסים לדחוק את אותו חייל לקיר ולבסס נגדו חקירה. המערכת הצבאית הינה מערכת קשה ונוקשה שמה לעשות, לא מתאימה לכל אחד וזה בדיוק הזמן לבחור עורך דין צבאי מקצועי.

אז איך כדאי לבחור עו״ד לייצוג חיילים בבתי דין צבאיים?

בתור חייל שמואשם בביצוע עבירה כזו או אחרת עומדות בפני שתי אפשרויות.

  1. לבחור בעורך דין מטעם הצבא, עורך דין שהצבא ממנה כלומר נציג של הסניגוריה הצבאית.
  2. לבחור עורך דין לייצוג חיילים בבתי דין צבאיים באופן עצמאי, עורך דין בעל היתר ייצוג אך הוא אזרחי, כלומר אנו שוכרים אותו באופן פרטי.

כאשר אנו נמצאים בתהליך בחירה של עורך דין צבאי, אנו חייבים לבחור באדם שמתמקצע מול המערכת הצבאית, מכיר את החוקים והתנסה בייצוג חיילים המואשמים בעבירה הזהה לעבירה שבה אנו מואשמים. יחד עם זאת, חשוב  לבחור בעורך דין המחזיק בהיתר ייצוג מה שבעצם מאפשר לו כעורך דין אזרחי לייצג חיילים בבתי דין צבאיים. ללא היתר זה עורך הדין לא יכול לייצג את החייל.

בנוסף, חשוב להבין כי רמות הענישה במסגרת המערכת הצבאית וחומרה של עבירה כזו לעומת עבירה אחרת מיוחסת בצורה שונה מבחינת הצבא ולכן יש חשיבות לבחירת עורך דין מקצועי המתמחה בייצוג חיילים בבתי דין צבאיים באופן יומיומי ומתעסק מול המערכת הצבאית ומכיר את החוקים השונים, את רמות הענישה וכולי.

לסיכום, פנייה לעורך דין צבאי מקצועי תסייע למנוע מעצרים ממושכים או רישומים פליליים, תפחית את העונש או אפילו תאפשר לאותו חייל או חיילת לצאת זכאים.  עורך הדין יוכל להכניס את החייל או החיילת המואשמים בגין עבירה כזו או אחרת לפרופורציות, להכווין אותם, לתמוך בהם ולעשות כל שביכולתו להקל עליהם את התהליך הזה…

 

 

תגובה אחת

  1. אנחנו במשרד משתדלים לבצע את העבודה במהירות ובנוחות וחוסכים מכם את הצורך להגיע בעצמכם למשרדי הנוטריון.ניתן לסרוק את המסמכים ישירות מהטלפון הנייד ולשלוח אלינו. העבודה תתבצע במהירות ובהתאם לצרכים ואת התוצאות תקבלו ישירות אליכם באמצעות שליח, דואר רשום או באיסוף עצמי מנקודות חלוקה ידועות מראש בתל אביב וברחובות.
    https://notaryon-online.com/

Back to top button