חדשות הארץמבזקים

אמבולנס המשאלות של מד"א הפגיש בין האחים שלא נפגשו במשך שנתיים

בזכות אמבולנס המשאלות של מד"א שלמה ואברהם לוקר נפגשו לאחר שלא התראו שנתיים בגלל מצבם הרפואי.
המפגש המרגש התקיים במסעדת הצלבנים בנמל קיסריה שהתגייסה בהתנדבות לארח את המפגש.
מנכ"ל מד"א אלי בין: "יש לנו זכות גדולה לסייע לחולים במחלות קשות ובני משפחותיהם".

כבר שנתיים שהאחים שלמה ואברהם לוקר לא נפגשו, המצב הבריאותי של שניהם מנע זאת. אך שבוע שעבר, בעקבות פנייתה של ברטה מרשלי, ביתו של אברהם למד"א, הם זכו סוף סוף להיפגש באמצעות אמבולנס המשאלות של מגן דוד אדום.

שלמה, האח הצעיר, בן שבעים ושמונה, מתגורר בבת ים. אברהם, אחיו הגדול, בן שמונים וחמש, גר בנצרת עילית. מצבם הבריאותי של השניים קשה, ולכן לא יכלו לנסוע על מנת לבקר אחד את השני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צוותי המשאלות של מגן דוד אדום, המצוידים במכשור רפואי מותאם, אפשרו לשני האחים ניצולי השואה לגשר על המרחק ולהיפגש לאחר זמן כה ארוך שהיו בנפרד. אמבולנס המשאלות בראשות הפאראמדיק אבי אמויאל והחובשים איציק לוי ונטלי סבאג לקחו את אברהם מביתו שבנצרת עילית ואמבולנס המשאלות בראשות הפאראמדיקית יונת דסקל והחובש תומר בר לוי שלקחו את שלמה מביתו בבת ים ווידאו במהלך הנסיעה והמפגש המרגש שהתקיים במסעדת הצלבנים בנמל קיסריה שמצבם הבריאותי של השניים יציב, כך שהאחים ומשפחותיהם יכלו ליהנות מהזמן יחד, ולא לדאוג לשלומם.

שלמה לוקר הודה בהתרגשות לצוותי אמבולנס המשאלות של מד"א על המפגש: "תודה רבה, אתם עשיתם מצווה גדולה. המפגש הזה הוא ממש חלום, חלום טוב שנותן כוח להבריא, זו הרגשה שקשה לתאר אותה." אברהם, אחיו הגדול הוסיף: "המפגש הזה נותן כוח ורצון לחיות יותר, תודה רבה לכם"

פאראמדיקית מד"א יונת דסקל, האחראית על אמבולנס המשאלות במד"א שליוותה את שלמה למפגש: "זו הייתה אחת המשאלות המרגשות שלקחתי בה חלק. האחים היו צמאים למפגש, ולמרות שהמשאלה עצמה הייתה די פשוטה, הם התרגשו והעריכו את זה מאוד".

יעל לוקר אישתו של שלמה וברטה מרשלי ואריק לוקר ילדיו של אברהם סיכמו את החוויה המרגשת: "מדובר בפרויקט מאוד חשוב. הצוותים היו אכפתיים ושאלו את אברהם ושלמה כל הזמן איך הם מרגישים. הם עשו מצווה גדולה, דבר שלא עושים אותו יום יום והביקור נתן להם המון כוח ושיפר להם את מצב הרוח. אין מילים לתאר את החוויה הזו, דברים כאלו חושפים את האנשים הטובים שיש לנו במדינה".

משה בן נעים, הבעלים והשף של מסעדת הצלבנים בנמל קיסריה שאירחה את המפגש: "המסעדה שברשותנו ראתה אורחים רבים אבל אירוח מרגש שכזה לא היה לנו מעולם. אנחנו שמחים שניתנה לנו הזכות לקחת חלק בפרויקט כזה מרגש ונשמח לסייע גם בעתיד."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "פרויקט 'אמבולנס המשאלות' כבר ראה רגעים מרגשים רבים לאורך השנים, אך המפגש שהתרחש בשבוע שעבר היה כזה שלא יישכח בקרב אנשי הצוות שנטלו בו חלק. יש לנו זכות גדולה לסייע לחולים במחלות קשות ובני משפחותיהם, אם בכאלו שנדרשים 'להטעין את המצברים' בכדי להתמודד עם מחלה – ואם בכדי להעניק חסד אולי אחרון".

"אמבולנס המשאלות" הוא מיזם של מגן דוד אדום, ששם לו למטרה למלא בקשות של אנשים המתמודדים עם מחלות קשות או סופניות ושיכולת הניידות שלהם אבדה. הגשמתה של כל משאלה מתוכנן בקפידה, בתיאום עם הרופא האחראי לחולה ובהתאמה מרבית לצרכיו, וכמובן – בליווי צוות רפואי שעבר הכשרה מתאימה.

אופי המשאלות הינו לרוב בעל ערך רגשי ואישי: השתתפות באירועים משפחתיים, מפגש מחודש עם הקהילה שאליה השתייך, ביקור באתרי טבע מורשת ודת או צפייה במופעי תרבות וספורט.

החולה מוסע לאתרים, לפי בקשתו, באמבולנס ייעודי המצויד במערכות רפואיות בקדמת הטכנולוגיה והמותאם לצרכיו הייחודיים. האמבולנס כולל גם: כיסא גלגלים בעל עבירות גבוהה, מצלמה המותקנת על גג האמבולנס והמאפשרת לנוסע לצפות בתוואי הדרך על גבי מסך, מקרר לתרופות, ציוד החייאה ומיטה מיוחדת.

השירות ניתן ללא תשלום, ללא הבדל דת, גזע ולאום, ועם יחס חם, מסור ומחבק 1-800-600-101

צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א

Back to top button