בידורמבזקיםמומלצים

עומרי כספי חושף את הדיאטה החדשה שלו

"לאורך הקריירה המליצו לי על מזונות שהתגלו כבחירה הכי פחות טובה עבורי"

עומרי כספי החל להשתמש בדיאטה חדשה ששינתה את כל מה שידע על תזונה עד כה. כספי גילה להפתעתו שאנשי מקצוע רבים המליצו לו לאורך הקריירה לצרוך מזון שאינו טוב עבורו. וההיפך, מזונות שהומלץ לו להימנע מהם התגלו כיכולים לסייע לו לאכול נכון.

לדברי עמרי כספי: "תמיד חשבתי שאני שומר על תזונה נכונה, לאורך הקריירה אנשי מקצוע טובים המליצו לי על שילובי מזון שאמורים להתאים לי. למשל הייתי אוכל לפני משחק באופן קבוע פסטה ברוטב עגבניות, מזון נפוץ מאוד בקרב שחקני כדורסל. אך לי באופן אישי השילוב הזה התגלה כאחד השילובים שהכי פחות טובים עבורי. התאמת התזונה עוזרת לצרכים שלי בתור ספורטאי מקצועי. התוצאות של השינוי מדהימות, אני מרגיש ערני יותר, חד, אין לי נפילות סוכר במהלך המשחק, רמת אנרגיה שלי גבוהה ואני מתאושש טוב יותר לאחר משחקים״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כספי ביצע את התאמת התזונה בעזרת דיאטה שפותחה במכון ויצמן הנקראת DayTwo . הדיאטה מספקת הנחיות תזונה המועברות דרך אפליקציה בטלפון הנייד, המותאמות אישית להרכב חיידקי המעיים של המשתמש ומסייעות לאזן את רמות הסוכר בדם לאחר ארוחה. קפיצות ברמות הסוכר בדם לאחר ארוחה משפיעות על השמנה, התפתחות סוכרת, מחלות לב, לחץ דם, סרטן שתאיו הם צרכנים גדולים של סוכר הדרוש להם להתפשטות ומחלות נוספות.

גורם עיקרי המשפיע על תגובת הסוכר הנוצרת בגוף לאחר הארוחה הוא הרכב חיידקי המעיים השותפים לתהליך פירוק המזון. הרכבם שונה מאוד בין אדם לאדם עם הבדלים של עד 90% , השונות הגדולה בהרכבם בין אנשים גורם לכך שגם נגיב בצורה שונה לאחר אכילה של אותו המזון. לדוגמה, אדם אחד יכול לאכול תפוח ורמת הסוכר בדם שלו תעלה מאוד. בעוד שאדם אחר יאכל את אותו התפוח ורמות הסוכר בדם שלו תישאר מאוזנות. מאחר והחיידקים בגופו מפרקים טוב יותר את התפוח לעומת אנשים אחרים.

המשתמשים באפליקציה של DayTwo יכולים לחזות מראש את קפיצת הסוכר שיתרחשו בגופם לאחר אכילת מזונות שונים עוד לפני שנאכלו וכך לדעת במה לבחור וממה להימנע. האפליקציה מאפשרת לנתח גם שילובים של מזונות, גם אם מדובר במצבים מורכבים, כמו ניתוח של ארוחה מלאה המורכבת ממספר מנות וממגוון רחב של פריטי מזון.

התיאום בין האפליקציה לחיידקי המעי של המשתמש נעשית לאחר דגימה ביתית של חיידקי המעי. DayTwo שולחים ערכה עד הבית במסירה אישית עם שליח, בעזרתה המשתמש מבצע בדיקת צואה ביתית הנאספת בהמשך על ידי שליח. הדגימה מועברת למעבדות החברה, לאחר פיענוח הדגימה מקבלים מיפוי של אוכלוסיית החיידקים הייחודית למשתמש והבנה לגבי תגובת הסוכר של גופו למזונות השונים. המידע מוזן לאפליקציה של DayTwo והמשתמש יכול לקבל הנחיות דרך הטלפון הנייד או מהמחשב.

ספורטאים נוספים המשתמשים בדיאטה הם הסגל האולימפי הישראלי, במטרה לשפר את התזונה של כל ספורטאי הסגל לקראת האולימפיאדה הקרבה.

עומרי כספי נרשם ל- DayTwo

Back to top button