חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

לרגל יום האישה: מפגש רעיית נשיא המדינה עם שוטרות משטרת ישראל

רעיית נשיא המדינה לנשות המשטרה: "כשהילדות, הנערות והצעירות שלנו מכל המגזרים – יהודיות וערביות, דתיות, חרדיות וחילוניות, עולות וילידות הארץ – רואות אתכן, קוראות עליכן, הן יודעות שגם הן יכולות. אתן מעוררות השראה. אני מקווה שאתן זוכרות את זה כשאתן עושות את העבודה החשובה שלכן בשמירה על כולנו"

רעיית נשיא המדינה הגברת נחמה ריבלין נשאה דברים היום (שני) בכנס "נשים פורצות דרך במשטרה ובכוחות הביטחון" לרגל יום האישה שחל בשבוע שעבר במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש. בכנס נסקרו בין היתר ציוני דרך חשובים בשירות הנשים במשטרה ביחידות השונות. עוד נשא דברים באירוע מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך.

"שיגרת היום של העבודה שלכן, שהיא שליחות, מפגישה אתכן בכל יום עם נשים שאין להן קול. עם נשים שנאבקות על החיים שלהן, של בנותיהן ואמותיהן,״ פנתה נחמה אל נשות המשטרה בקהל והמשיכה: "אתן שייכות לארגון שמטרתו להבטיח ביטחון והגנה לכל אזרחי מדינת ישראל. המפגש עם המשטרה קורה לרוב בנקודות מורכבות בחייהן של נשים וגם של גברים, אבל אין לי ספק שהאפשרות לפגוש אתכן, לפגוש נשים שבחרו בקריירה של שליחות ציבורית, בנשים שהן יכולות להתבונן בעיניים שלהן ולהרגיש שיש מי שיוכלו להבין אותן, מחזק אותן ברגעים המורכבים האלה. כמה כוח חיובי, כמה פוטנציאל למפגש אחר, לתיקון, לטיפול, לריפוי יש במפגש בינן לבינכן."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נחמה ציינה את מפגני הסולידריות הנשית מהתקופה האחרונה וברוח הדברים ציינה את החשיבות הגדולה שיש למספר הנשים המשרתות את מדינת ישראל בתפקידים בכירים במשטרה ובצבא והוסיפה בפנייה אל הנוכחות בקהל: ״לעבוד במשטרה זה לא כמו לעבוד במקום אחר. ודווקא משום כך, יש חשיבות גדולה לעלייה של מספר הנשים בתפקידים הבכירים במשטרה. לכך שאנחנו רואים את לוחמות מג"ב המצוינות, לצד הלוחמים הנהדרים, ממשיכות לעמוד בחזית הטרור, למנוע פיגועים ולהציל אזרחים, או לידיעה שקראתי בשבוע שעבר בעיתון על פעילות מבצעית גלויה וסמויה, שביצע צוות של 11 שוטרות ובלשיות ממשטרת ישראל, במסגרתו נתפסו חשודים בסחר בסמים. כשהילדות, הנערות והצעירות שלנו מכל המגזרים – יהודיות וערביות, דתיות, חרדיות וחילוניות, עולות וילידות הארץ – רואות אתכן, קוראות עליכן, הן יודעות שגם הן יכולות. אתן מעוררות השראה. אני מקווה שאתן זוכרות את זה כשאתן עושות את העבודה החשובה שלכן בשמירה על כולנו."

מפכ״ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, הודה לנחמה ובדבריו ציין כי: ״בין השנים 2011-2017 שיעור הקצינות הבכירות המשרתות במשטרת ישראל בדרגת סגן ניצב ומעלה עלה ב-25 אחוזים״. עוד ציין המפכ״ל כי חשיבות גיוס וקידום של נשים במשטרה היא גבוהה גם בראי השירות לאזרח: ״המשטרה כארגון חברתי ומשפיע שייכת לכלל אזרחי המדינה ולכן חיוני שההרכב האנושי והמגדרי של המשרתים בה, יהיה רב גוני באופן שיאפשר לכל אזרח ואזרחית לזהות במשטרה את עצמו ולהרגיש שהמשטרה היא שלו. האתגר בקידום נשים בארגון מבצעי כמו המשטרה״, אמר המפכ״ל, ״טמון בהסרת חסמים ארגוניים בד בבד עם הרצון של הנשים להתמודד ולהתקדם בתפקידים מבצעיים במשטרה״.

קרדיט צילום: דביר פייגנבלט
קרדיט צילום: דביר פייגנבלט

Back to top button