חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת הכספים אישרה את תקציב המדינה לשנת 2019 לקריאה שנייה ושלישית

ועדת הכספים של הכנסת אישרה הערב את תקציב המדינה לשנת 2019 לקריאה שניה ושלישית, ובכלל זה התוכנית הכלכלית (חוק ההסדרים) לשנת 2019. התקציב לשנת 2019 יעמוד על 397.4 מיליארד שקל. בשנת 2019 יעמוד הגירעון על 2.9% מהתוצר.

לאחר שוועדת הכספים השלימה את עבודתה צפוי התקציב לעבור למליאת הכנסת. על פי התכנון תתכנס מחר מליאת הכנסת לתחילת דיוני התקציב שיימשכו עד ליום רביעי אחר הצהריים, אז מתוכננת להתחיל ההצבעה על סעיפי התקציב וחוק ההסדרים לשנת 2019.

בין הרפורמות הנכללות בתקציב: תוכנית נטו משפחה; תוכנית הסיעוד הלאומית; מעבר מבנק לבנק בלחיצת כפתור; צמצום השימוש במזומן; הרפורמה לקיצור חופשות; הגברת התחרות בשוק הטלוויזיה ועידוד השתלבות בשוק העבודה באמצעות מענק עבודה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד: "תקציב המדינה לשנת 2019 כולל בתוכו בשורות כלכליות וחברתיות רבות ומשקף את סדרי העדיפויות של שר האוצר ושל ממשלת ישראל. התקציב כולל מנועי צמיחה כלכליים ובאותה העת ממשיך את התנופה התקציבית המשמעותית עבור המשרדים החברתיים במטרה לשפר את רווחתם של כלל אזרחי המדינה. כלכלת ישראל חזקה, יציבה וצומחת, תקציב 2019 דואג לשמור על המגמות הכלכליות החיוביות ארוכות הטווח בכל פרמטר, ומאידך כולל מגוון רפורמות שמטרתם להמשיך את המגמה לצמצום הפערים החברתיים בישראל".

הממונה על התקציבים, שאול מרידור: "בזכות התמיכה והגיבוי של שר האוצר לאורך כל הדרך, התאפשר לאגף התקציבים לגבש תקציב אחראי ומאוזן, במהירות שיא, תוך קידום רפורמות משמעותיות לטובות האזרחים ולקידום הצמיחה במשק".

ארכיון – ועדת הכספים (צילום: דוברות הכנסת)

Back to top button