מבזקים

לראשונה בישראל: כרטיס נטען רב מטבעי ללא צורך בחשבון בנק

הבוקר (שני) התקיימה מסיבת עיתונאים במעמד שר התקשורת, מנהל בנק הדואר החדש, ומנכ"ל דואר ישראל ויו"ר דירקטוריון דואר ישראל. להשקת כרטיס נטען ייחודי, הכולל שלושה מטבעות, שקל, אירו וליש"ט, המאפשר טעינה עד 20 אלף שקלים, ללא צורך בחשבון בנק או בכרטיס אשראי.

הבשורה להורים: בני הנוער יכולים לבצע קניות בצורה מבוקרת בארץ ומאתרים בחו"ל.

מעתה אפשר להשאיר את הארנק בבית ולהסתדר בלי חשבון בנק או כרטיס אשראי: חברת דואר ישראל מרחיבה את פעילות הכרטיסים הנטענים ללקוחות כל הבנקים ומציגה, לראשונה בישראל, כרטיס נטען (pre-paid) רב מטבעי אשר נטען בעד 20 אלף שקלים, בעזרתו ניתן לשלם בישראל ובאירופה – בשקלים, אירו ובליש"ט. מדובר בכרטיס נטען חדש, המצטרף לכרטיס השקלי ולכרטיס הדולרי של דואר ישראל, ללא צורך בחשבון בנק או בכרטיס אשראי. ניתן לרכוש את הכרטיס ולהטעין אותו בכל סניפי דואר ישראל, או להזמין באתר החברה (www.israelpost.co.il). מחיר הכרטיס הינו 45 שקל לחמש שנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מסקר שנערך על ידי דואר ישראל לאחרונה עולה, כי מרבית בני הנוער קונים באינטרנט כבר מגיל 14, ומשלמים בעיקר בכרטיס האשראי של ההורים, יחד איתם או לבד. הכרטיס הנטען של בנק הדואר מהווה מאפשר שליטה מקסימלית להורים לילדים, ומאפשר לבני הנוער לבצע רכישות בטוחות ברשת.

92% מבני הנוער בגילאי 14-18 קונים באינטרנט בסכום ממוצע של כ-127 שקל בממוצע לקניה

92% מבני הנוער בגילאי 14-18 נוהגים לקנות מוצרים באינטרנט בארץ ובחו"ל, כמחציתם פעם בחודש, כך עולה מסקר שערכה חברת דואר ישראל באמצעות מכון "שילוב I2R". הסקר נערך בקרב 404 נערים ונערות בגילאי 14-18, במדגם ארצי, אקראי ומייצג במסגרת סקר אומניבוס אינטרנטי שנערך ב-30 לינואר 2018, בקרב מדגם מפאנל גולשי האינטרנט iPanel המקיף 130,000 איש, והגדול ביותר בישראל. עוד עולה מהסקר כי בקרב הקונים, הגיל הממוצע בו מתחילים לערוך קניות ברשת הוא 14, ללא הבדל מגדרי.

מה קונים? הכל – בגדים, סמארטפונים, גאדג'טים וקישוטים לחדר

מהסקר עולה כי בני הנוער אוהבים להזמין בגדים (56%), סמארטפונים ואביזרים לטלפון (55%), גאדג'טים וצעצועים (54%), ולאחר מכן – אביזרים וקישוטים לחדר (41%) ונעליים (38%). בנות ציינו כי הן קונות יותר בגדים, נעליים ואביזרים וקישוטים לחדר. בנים ציינו כי הם קונים יותר סמארטפונים ואביזרים לטלפון, גאדג'טים וצעצועים.

eBay, עלי אקספרס, גרופון, יד 2 ועדיקה הם האתרים המועדפים על בני הנוער

מהסקר עולה, כי 95% מבני הנוער הקונים ברשת, קונים בחו"ל, לעומת 43% מהם שקונים גם בארץ. האתרים המובילים מחו"ל בקרב בני נוער הם: (eBay (77% ועלי אקספרס (68%), והאתרים המובילים בארץ בקרב בני נוער הם: גרופון (16%), יד 2 (14%) ועדיקה (14%).

127 שקל הוא הסכום הממוצע בכל קניה של בני נוער. אבל מי משלם?

ההוצאה גבוהה יותר בקרב בנות (144 שקל לעומת 110 שקל בקרב הבנים), ובקרב גילאי 16-18 (143 שקל לעומת 104 שקל בקרב גילאי 14-15). 53% מבני הנוער משתמשים בעת ההזמנה בכרטיס האשראי של ההורים ו-41% מבני הנוער משתמשים בחשבון הפייפאל של ההורים, המקושר אף הוא לכרטיס אשראי. 18% מבני הנוער ציינו כי הם קונים דרך כרטיס נטען.

33% מבין בני הנוער שקונים באינטרנט, אמרו שהם קונים לבד וההורים רק משלמים בסוף. 29% מבני הנוער מבצעים את הקניה יחד עם אחד ההורים, ו-29% מבני הנוער עורכים את הקניה לבד, בעיקר בנים בגילאי 16-18. בקרב המשלמים באמצעות כרטיס האשראי של ההורים על הקניות באינטרנט, כשליש ציינו כי הם מרגישים תלויים בהורים ועוד כרבע ציינו כי הם צריכים לחכות עם הקנייה עד שההורים יאשרו ויעבירו את כרטיס האשראי.

שר התקשורת, ח"כ איוב קרא: "בזמן שהבנקים בוחרים את לקוחותיהם וסוגרים סניפים, בנק הדואר הוא הבנק של כולם עם פרישת השירותים הפיננסיים הרחבה ביותר בישראל, הכוללת 700 סניפים בכל רחבי הארץ; במסגרת 'מהפכת קרא' והורדת יוקר המחיה, אפעל מול כל המשרדים כדי לסייע לאוכלוסיות החלשות ולהפוך את בנק הדואר לבנק חברתי אמיתי, המסייע בחינוך פיננסי לנזקקים".

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: "החזון שלנו הוא שבנק הדואר יציע מגוון שירותים בנקאיים ופיננסיים, לרבות אשראי ופיקדונות לכלל תושבי מדינת ישראל. הפכנו את בנק הדואר לחטיבה עסקית, ואנו משיקים כל הזמן מוצרים חדשים. אני מאמין שבנק הדואר יבצע בשנים הקרובות קפיצה נוספת עם הרחבת מגוון השירותים הפיננסיים, מה שיאפשר לנו להציע לכלל תושבי מדינת ישראל אלטרנטיבה מצוינת לבנקים".

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "בנק הדואר מהווה חלק משמעותי וחשוב במרקם השירותים הרחב שחברת דואר ישראל מספקת כיום ללקוחותיה. מימוש החזון ייצר ערך משמעותי ללקוחות החברה בתחומי הסחר המקוון והקניות ברשת, תוך שילוב מגוון קהלים רחב לתוך הסביבה הגלובלית, המאפשרת את הורדת יוקר המחיה".

אבי בלו, מנהל בנק הדואר: "בנק הדואר הוא כיום השחקן המשמעותי ביותר בישראל בשוק הכרטיסים הנטענים. מתוך כמיליון כרטיסים נטענים בישראל, אנו שולטים בכ-70% מהשוק. זיהינו שלושה קהלי יעד מרכזיים לתחום הכרטיסים הנטענים: הורים לבני נוער הרוכשים ברשת, נוסעים לחו"ל המשתמשים בכרטיס כתחליף למזומן, והפלח המרכזי הינו של קרוב למיליון ישראלים, אשר חברות כרטיסי האשראי והבנקים אינם מנפיקים להם כרטיסי אשראי, ואנחנו רוצים אותם."

צילום: איל קרן

Back to top button