חדשות הארץמבזקים

תלמידים התרימו אלפי שקלים עבור המטופלים של אמבולנס המשאלות

ביוזמת גלעד עזר יו"ר מועצת תלמידים של חטיבת הביניים אילן רמון בכפר סבא ואוהד חג'בי פעיל במועצת התלמידים שנרתם לסייע החליטו בבית הספר לרגל יום המעשים הטובים להתגייס למען אמבולנס המשאלות של מד"א. כחלק מהפעילות, מכרו התלמידים בחודש האחרון עוגות ביתיות במטרה לגייס כספים כתרומה להגשמת חלומם של חולים קשים באמצעות אמבולנס המשאלות של מד"א.

השיא התקיים היום (שלישי), יום המעשים הטובים כשהתלמידים גייסו פיצריות מקומיות בעיר והפיקו יום במהלכו מכרו פיצות. במהלך הפעילות התרימו תלמידי בית הספר אלפי שקלים למען הגשת חלומם של חולים קשים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גלעד עזר, יו"ר מועצת תלמידים בחטיבת הביניים אילן רמון, סיפר: "בעצם התחלנו מאירוע התרמה לקראת פורים, וראינו שאנחנו רוצים להמשיך עם זה – אז חיברנו את זה ליום המעשים הטובים. בהתחלה מכרנו עוגות, והיום התקיימה מכירה של פיצות שנתרמו מפיצריות בעיר. בסופו של דבר אנחנו התרמנו אלפי שקלים עבור המטופלים של אמבולנס המשאלות, וזה ממלא אותי סיפוק וגאווה שהצלחנו להפיק כזה מבצע".

אוהד חג'בי, פעיל במועצת התלמידים שהיה מיוזמי המבצע, הוסיף: "רצינו לתרום לאמבולנס המשאלות כי בשבילנו זה ממש חשוב לתרום לקהילה ולתרום לאחר, ואם אנחנו יכולים כגורם קטן לשמח אנשים אז זה שווה את כל המאמץ".

 

היום הוצב אמבולנס המשאלות של מד"א ברחבת הבית הספר, על מנת להציגו לתלמידים ולשתף אותם בפרויקט ששם לו למטרה למלא בקשות של אנשים המתמודדים עם מחלות קשות או סופניות ושיכולת הניידות שלהם אבדה. הגשמתה של כל משאלה מתוכנן בקפידה, בתיאום עם הרופא האחראי לחולה ובהתאמה מרבית לצרכיו, וכמובן – בליווי צוות רפואי שעבר הכשרה מתאימה. האירוע נחתם בהענקת אלפי השקלים שנאספו כתרומה ע"י הילדים במהלך החודש.

מנהל חטיבת הביניים אילן רמון בכפר סבא, עידו לביא ציין כי "זו יוזמה נטו של התלמידים – הם בחרו את הפרויקט שהם רוצים ללכת אליו, הם החליטו לעשות פעילות והסברה, הם הלכו לפיצריות ומאפיות וממש גייסו את הרשתות השונות ואת הקהילה בכפר סבא. זה מאוד מרגש לקחת את הרעיון של יום המעשים הטובים צעד אחד קדימה לטובת אלו שזקוקים לכך. המעשים האלו מראים לבני הנוער כמה כוח יש להם, וכיצד מעמדת הכוח הזו הם יכולים לעזור לאחרים."

מנהלת מחוז מרכז של משרד החינוך, עמליה חיימוביץ אמרה כי "יום המעשים הטובים הוא הזדמנות נוספת מבחינתנו להציג את הצד האנושי המקסים של התלמידים הבאים בשערי מוסדות החינוך במחוז מרכז".

פאראמדיקית מד"א יונת דסקל, האחראית על אמבולנס המשאלות במד"א אמרה בהתרגשות כי "זו פעם ראשונה שאנחנו מקבלים כזאת בקשה יפה, שפשוט בני נוער מחליטים לאפות עוגות ולמכור פיצות כדי לתרום לפרויקט שהוא נטו התנדבות עבור אנשים שסובלים ממחלות מאוד קשות. בזכותם נוכל להגשים עוד כמה וכמה משאלות בתקופה הקרובה. בדרך כלל אני מתרגשת מלסייע לאחרים, אבל דווקא היוזמה של בני הנוער לסייע לנו ריגשה אותי יותר מהכול. אחד מהתלמידים סיפר שמשפחתו פנתה בבקשה לאמבולנס המשאלות, על מנת שסבו החולה יוכל להגיע לבר המצווה שלו – וזו תהיה סגירת מעגל מיוחדת".

מנכ"ל מד"א, אלי בין הביע הערכתו לפעילות התלמידים ואמר כי "זה מחמם את הלב לראות איך ביום המעשים הטובים הנוער היפה של מדינת ישראל בא לידי ביטוי. תלמידי חטיבת הביניים אילן רמון בכפר סבא מייצגים את מיטב הנוער ואת הדור הצעיר הערכי שרואה את החשיבות לתרומה לקהילה שחלקם אף תרמו את דמי הכיס שלהם למען האחר. כל הכבוד ליו"ר מועצת התלמידים והיוזמים ולהנהלת בית הספר. ישר כוח."

Back to top button