חדשות הארץמבזקים

אירוע "מדע ודעת" במעמד נשיא המדינה ורעייתו

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים היום (רביעי) באירוע מיוחד של האקדמיה הלאומית למדעים לציון 70 שנה למדינת ישראל. באירוע נפגשו כ-200 תלמידי מדעים מרחבי הארץ וממגזרים שונים עם חתן פרס נובל פרופ' דן שכטמן ופרופ' מונא חורי-כסאברי שסיפרו על דרכם האקדמית. עוד נשאה דברים באירוע נשיאת האקדמיה הלאומית למדעים פרופ' נילי כהן.

במהלך האירוע אמר הנשיא "הבוקר הלך מאיתנו אחד מענקי המדע, ולא פחות מזה מענקי הרוח האנושית, סטיבן הוקינג," פתח הנשיא את דבריו: "בתגליותיו המדעיות פורצות הדרך הוא הצליח להפוך את סודות היקום לבהירים מעט יותר, לא רק עבור מי שמבינים במדע, אלא גם עבורנו, האנשים הפשוטים. בגופו ובאורח חייו הוא היה הוכחה חיה לכך שלמדע, לדעת ולרוח אין גבול ואין מחסומים ואף מחלה לא תוכל להם. להוקינג היתה היכרות משמעותית עם מדינת ישראל והוא גם ביקר בה מספר פעמים. מצער שהוא שינה את דעתו, ותמך בחרם על ישראל."

בנוסף, אמר הנשיא "אם אנחנו רוצים מדינה חזקה, לא רק בטחונית אלא גם חברתית, אם אנחנו רוצים מדינה שלא דואגת רק לחוסן הפנימי שלה אלא תורמת ממרצה ומכוחותיה לעולם, המדע הוא השקעה חיונית," לאחר מכן הנשיא הוסיף כי "האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים היא חוד החנית בפיתוח דור המדענים הבא של ישראל. האקדמיה מבינה לעומק עד כמה המדע והפיתוח המדעי הם העומק האסטרטגי שלנו. עד כמה בזכות המדע הפכנו ממדינה קטנה למעצמה בינלאומית שבאים ללמוד ממנה. אני זוכה לפגוש מנהיגי מדינות רבים וגם לבקר אצל חלקם במדינות שלהם. בכל מפגש כזה אני שב ומתפעם מהמידה בה המדענים והמדעניות הישראליים הם שם דבר בעולם. כמה המדע הישראלי הוא מונח נרדף לאיכות, לחדשנות, לכוח מוביל. אני בטוח שחלק מכם יצטרף בעתיד לשושלת המדענים והמדעניות המפוארת שלנו ובזכותכם ישראל תמשיך להיות בחזית הפיתוח המדעי. תודה לאקדמיה הישראלית למדעים שהפגישה את כולנו כאן היום, ליום מרתק, של 70 שנות מדע בישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרופ' נילי כהן, נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, ברכה את מאות התלמידים שהגיעו לאירוע ומייצגים את כל מגוון החברה הישראלית ואמרה להם ש"כרטיס הכניסה לשערי האקדמיה והעולם המדעי הוא, כדברי אלברט איינשטיין, להיות סקרנים ולא להפסיק לשאול שאלות."

קרדיט צילום: מארק ניימן/לע"מ
קרדיט צילום: מארק ניימן/לע"מ

Back to top button