חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ חנין זועבי קראה לחיילי צה"ל "רוצחים" והורחקה מהכנסת לשבוע

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (רביעי) להרחיק את חברת הכנסת חנין זועבי מהרשימה המשותפת לשבוע ימים מדיוני מליאת הכנסת ומהוועדות, זאת לאחר שכיתנה במהלך דיון בועדת החינוך את חיילי צה"ל "רוצחים". מי שהגיש נגד חברת הכנסת את הקובלנה היה ח"כ אורן חזן מהליכוד שבתגובה להחלטה כינה את ועדת האתיקה "האין אתיקה".

כזכור, ח"כ חזן הורחק בעצמו על ידי ועדת האתיקה לפני כחודשיים מדיוני המליאה והוועדות למשך כחצי שנה בשל התבטאויותיו השונות.

ח"כ חנין זועבי התייחסה להחלטה להרחיקה ואמרה כי "ועדת האתיקה מגדירה מחדש את תפקידה, "מוועדת אתיקה", "לוועדת צנזורה". לא ידעתי שאני צריכה אישור מחה"כ, באיזה טרמינולוגיה להשתמש, ומה להגיד ומה לא להגיד, ועל איזה ערכים מותר או אסור להגן, והאם זכות החיים היא זכות קדושה, או שאפשר לבטלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לא ידעתי שאני נאלצת לשקר, ולעוות את המציאות, ולומר שחיילי הצבא הישראלי רק הורגים. שמישהו יגיד לי, כאשר מפציצים שכונות שלמות, מתוך מודעות שיש בהן ילדים ונשים ותינוקות וגברים ונוער, האם זה הרג או רצח? כאשר יורים בגבם של מפגינים האם זה הרג או רצח, כאשר יורים במכוון בנוער מטווח ראיה קצר זה הרג או רצח?" שאלה זועבי והוסיפה, "האם תפקידי לעדן פשעי מלחמה של הצבא הישראלי, או האם תפקידי דווקא לצעוק נגד פשעים אלה, ולומר אמת: רצח הוא רצח.
ועדת האתיקה מאלצת אותנו לשקר, ולכסות על פשעים. יותר טוב, בלי אתיקה כזו." אמרה זועבי.

ח"כ חנין זועבי (צילום: אתר הכנסת)

ח"כ חזן שהתייחס אף הוא להחלטת ועדת האתיקה גם כן לא היה שבע רצון מהעונש שהוטל על חברת הכנסת זועבי ואמר, "יולי אדלשטיין ממשיך לחלק פרסים לערבים תומכי הטרור בכנסת רק בשביל האינטרס האישי שלו והדיל לקבל את קולם לנשיאות. מדהים שאחרי אינספור קריאות הסתה, מעשי אלימות וביזוי המדינה, אין למחבלת זועבי שום בעיה לעבור שוב את הגבול ולקרוא לחיילינו רוצחים."

חזן הוסיף כי "בתגובה – ועדת האין אתיקה הרחמנית והמתחשבת, בהובלת אדלשטיין, שוב מוכיחה שלח"כים תומכי הטרור מותר הכל. הפעם למען מראית עין בעקבות תלונתי הם החליטו להרחיק את המחבלת רק לשבוע. אבל יודעים מה, גם זאת התחלה. מבישה, אבל התחלה!"

"אמשיך להעמיד את הערבים תומכי הטרור בכנסת במקום" אומר חזן "ואתם תמשיכו לתת לי את הכוח ותראו איך החיוך של המחבלת ויתר חבריה המחבלים נעלם!"

השעייתה של ח"כ זועבי תיכנס לתוקפה בשבוע הראשון של מושב הקיץ לאחר הפגרה.

ח"כ אורן חזן (צילום: אתר הכנסת)

Back to top button