חדשות הארץטיוליםמבזקים

האירועים הכי שווים בפסח 2018 ברחבי הארץ

כל האירועים הכי שווים בחג הפסח 2018 ברחבי הארץ – פעילויות לכל המשפחה

פסטיבל מפה ומצה, ב-12 אתרי מורשת ברחבי הארץ | 3-4 באפריל – חינם!

משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים מזמינים את הציבור הרחב לאירועי 'מפה ומצה', המחברים את קהל המטיילים לסיפורם של אתרי המורשת בצפון, בדרום, במרכז ובירושלים. באתרים יחכו סדנאות יצירה, סיורים מודרכים, מופעי מוסיקה, תיאטרון, מחול, הצגות ילדים ומפגשים עם סופרים. האתרים המשתתפים בפסטיבל: אתר השחזור ראש פינה, חצר כנרת, מוזיאון בית שאן, בית חיים שטורמן בעין חרוד, מוזיאון העמק בקיבוץ יפעת, מרכז מורשת הרמב"ם בטבריה, מוזיאון בית ביאליק בתל אביב, בית בן גוריון בתל אביב, מוזיאון רמלה ויד לבנים, מרכז בגין בירושלים, מרכז הרצל בירושלים ובית הדסה בחברון. בשני ימי הפעילות אתרי המורשת יתמלאו במשפחות וילדים שייהנו מהצגות מקוריות, עיבודים חדשים לסיפורי ילדים ולשירים שעליהם גדלנו, סיפורים על מיחזור וקיימות, על ירושלים ומורשת ישראל. כל אתר יציע למבקריו סיור, הפעלה, סיפור וחוויה בליווי מופעים אהובים של טובי התיאטרונים ומספרי הסיפורים: 'בואו לגני', 'גולי והגיטרה', 'אוריינטל קידס גרוב', 'ביאליק מסע בזמן', 'תיבת הנגינה של הדודה נעמי', 'מנגינת הפלאים', 'שבת הזהב', 'אוצר האבן העתיקה', 'הצגה בהקמה', 'הטרקטור בארגז החול' ועוד. במיוחד לאירועים הופק חידון נושא פרסים – הפרס הראשון (הכפול) – חופשה משפחתית בצפון הנגב בשווי 3,000 ₪ כולל לינה בצימר, ארוחת שף וסיור חקלאי!

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרטים מלאים באתר www.mapaUmatza.co.il

פסטיבל מפה ומצה האוצר האבן העתיקה (צילום: תמי חוני)

מרכז

חונכים את ההיסטוריה עם השקת בית פלוגת הכותל – ירושלים

80 שנה אחרי שנסגר על ידי הבריטים, בחול המועד פסח ייפתח לקהל הרחב "בית פלוגת הכותל", מוזיאון חדש בלב הרובע היהודי, אשר מביא לראשונה את סיפורה המדהים של פלוגת הכותל- סיפור שכמעט ונשכח מהיסטוריית הישוב היהודי בארץ ישראל. בית פלוגת הכותל מביא את סיפורם ההירואי של צעירים חברי תנועת בית"ר שהגנו על העיר העתיקה כתגובת נגד להגבלות שהטיל השלטון הבריטי על קיום יהודי בכותל. המוזיאון ממוקם בתוך הבית המקורי ששימש אותם למגורים.

עכשיו, 80 שנה אחרי, ייחנך סוף כל סוף המוזיאון שיספר לראשונה, בסרטי דרמה היסטוריים מרתקים, את סיפורה של פלוגת הכותל ואת קורותיהם של הנערים היהודים שסיכנו את עצמם למען שמירת הגחלת בכותל ובירושלים וסיפורם נשתכח. מבקרי המוזיאון יעברו את המסלול הציוני ההיסטורי שמתחיל בתוקעי השופר, ממשיך בפלוגת הכותל עד לגבורת אנשי האצ"ל.

בחול המועד פסח המקום יהיה פתוח בין השעות 9:00-17:00 ובערב חג שני עד 12:30. בתאום מראש בלבד.

מחיר מיוחד לרגל הפתיחה: 10 ₪ בלבד לכרטיס

בית פלוגת הכותל, רחוב היהודים פינת פלוגת הכותל, הרובע היהודי, ירושלים

לפרטים נוספים והזמנות: "המרכז למורשת בגין" 02-5652011

בית פלוגת הכותל (צילום: משה כהן)

 

שומרים על הסביבה כבר 2000 שנה – פסח ירוק בפארק נאות קדומים | 1-4 באפריל 2018

חיסכון במים, מחזור ושמירה על הסביבה הן לא פעולות שהתחילו רק בשנים האחרונות. כבר לפני אלפי שנים דאגו אבותינו לאיכות הסביבה, בדרכים "מעט" שונות ממה שכולנו מכירים כיום. פארק נאות קדומים, מזמין בפסח לפעילות "בשביל הסביבה" בה מגלים כיצד פתרו בעבר את הבעיות עמן אנו מתמודדים כיום מבלי לפגוע או לזהם את סביבתם: כיצד חסכו מים, מחזרו חומרים, פיקחו על ניצול יתר של הסביבה ודאגו לשמר אותה למען הדורות הבאים. בפעילות "בשביל הסביבה" יראו המבקרים מה אומר החוק הקדום לגבי מיקום הגורן בין שדות הדגן? איך פעלו טחנת הקמח וגלגל האנטיליה בלי לזהם? וכמה שימושים הצליחו למצוא לכלי חרס אחד?

בנוסף יתקיימו בנייה בבוץ, הצגה לכל המשפחה, מופע מוסיקלי, מתחם יצירה מחומרים ממוחזרים, תצוגת שימושי צמחים ועוד.

שעות הפעילות 9:00-17:00 (כניסה אחרונה ב- 15:00)

מחיר: 45 ₪ למשתתף מגיל 3

לפרטים: מלאים על כל פעילויות פסח בנאות קדומים: 08-9770770 ובאתר: www.n-k.org.il

פסח בפארק נאות קדומים (צילום: אלדד מאסטרו)

פסח במטה יהודה:

פסח הוא זמן אידאלי לביקור במטה יהודה.

האביב מגיע, ועימו מזג אוויר נעים, כאשר הירוק מסביב והפריחה המרהיבה עדיין מככבים בכל פינה לצד אטרקציות לכל המשפחה שממתינות למבקרים שיגיעו לבלות במהלך ימי החג.

לצד הפריחה והנוף, בסטודיו של אולה ברנר יקיימו כיתות אומן ייחודיות של ניפוח זכוכית, במיני ישראל יתקיימו חוויות פסח לכל המשפחה, במחלבת עיזה פזיזה יקיימו סדנה לכל המשפחה להכנת גבינה בסגנון צ'רקסי וחובבי הקלאסי יוכלו להגיע ל-3 קונצרטים (אחד מהם מיוחד לילדים) שיתקיימו בחול המועד במנזר לטרון ובמנזר בית ג'מאל או לשלב מופע עם כוס יין בקונצרט אביבי של נגני התזמורת הפילהרמונית ביקב הדר.

לפרטים מלאים על כל האטרקציות התיירותית באתר "תיירות מטה יהודה- הלב הירוק": http://tour-yehuda.org.il/

אולה סטודיו לזכוכית במטה יהודה (צילום: גיל לוי)

צפון

פסטיבל האביב של בית שאן | 1-8 באפריל – ללא תשלום!

בחג הפסח הזה מבלים בבירת עמק המעיינות – בית שאן. העיר שטובלת בירוק התחדשה בשביל הליכה חדש, נגיש להולכי רגל ולאופניים, שייקח את המטיילים בכיף מתחנת הרכבת ישר לתוך העיר דרך פארק בית שאן. בימי חול המועד ובחגיגות המימונה צפויים לעבור בעיר עשרות אלפי מטיילים, משפחות וילדים שיבואו להנות מכל הטבע, העתיקות, ההופעות והאירועים. תהלוכת הג'אגלינג השנתית תצא מבית 'הדסים' אל פארק האקליפטוס עם מאות להטוטנים, רקדנים בתחפושות, חדי אופן ועוד. מתחם הסראיה העתיק יהפוך לטברנה יוונית לערב אחד שתארח את אריס קאמפנוס, בוגר התוכנית The Voice ביוון ואת זוגתו, הזמרת היפהפיה אפרודיטי חטזימינה לקלאסיקות יווניות שמחות ומרגשות, בליווי להקה מיוון, ריקודי עם יווניים ומזטים ואוזו על השולחנות. בעיר יופיעו ישי ריבו, משה פרץ, רינת גבאי ובסיום החג תיפתח המימונה המסורתית הגדולה בפארק האקליפטוס עם אוהל אירוח ענק, כיבוד עשיר, מוסיקה מוגרבית, אריק משעלי ולהקת אוריינטל בחפלה מרוקאית גדולה ומופע לילדים. כל האירועים בכניסה חופשית והקהל הרחב מוזמן!

פרטים בדף הפייסבוק 'עיריית בית שאן'

פסטיבל אביב בבית שאן – תהלוכת הג'אלינג (צילום: דוברות והסברה בית שאן)

דרום

בן-גוריון ודוד נפגשים בצריף בן-גוריון בשדה בוקר | 1-4 באפריל 2018

הכרזת המדינה הייתה אירוע חשוב, מרגש ומשמח לתושבי המדינה, אבל לא כולם יודעים עד כמה מתוחים וגורליים היו הימים והשעות שקדמו להכרזה, בעיקר לאדם אשר היה אמון על ההכרזה – דוד בן-גוריון. בימי חול המועד פסח, תתקיים בצריף בן-גוריון ההצגה "דוד ובן-גוריון" המראה את השעות הקריטיות האלה בהן מתקיים מפגש דמיוני ומרתק בין הילד דוד גרין ודוד בן-גוריון, ערב הכרזת המדינה.

פסח בצריף בן גוריון, (צילום: חנן אפשטיין)

בנוסף, יתקיימו עוד פעילויות למבקרים במהלך חול המועד:

הגשמת חזון בן-גוריון: אין זה סוד שאחת משאיפותיו הגדולות של דוד בן-גוריון הייתה להפריח את הנגב. בצריף בן-גוריון מגשימים את חזונו של ראש הממשלה הראשון ומזמינים להגיע אל האתר במהלך חג הפסח ולהקים את הנגב מחימר, על גבי מפת ענק שתונח במתחם.

פיענוח הסודות של בן-גוריון: המבקרים באתר יוכלו להיכנס לחדר הסודות של בן-גוריון, ולנסות לגלות מחדש דברים שהחביא ראש הממשלה הראשון של ישראל. מה הסתיר דוד בן-גוריון מעיני הציבור? אילו סודות מדינה הוחבאו בחדרו הסודי? והאם כל האמת תצא אל האור בפסח?

מחיר:  15 ₪ לילד (עד גיל 18) 20 ₪ למבוגר. הבנייה בבוץ והצגה כלולות במחיר הכניסה. חדר הסודות בתשלום נוסף.

שעות פתיחה: 8:30-17:00, יש להגיע עד שעה לפני הסגירה.

לפרטים נוספים:  www.bgh.org.ilאו בטלפון 08-6560469

דוד ובן-גוריון (איור: זהר קוק גנות)

פסח בחבל יתיר – מעיינות, גבינות, פרחים וסיורים – 1-2 באפריל 2018

עם בוא האביב, קצה המדבר מתעורר לחיים ומלבלב בירוק ופריחות. בתיירות חבל יתיר מתכוננים למטיילי חג הפסח עם פעילויות שמתאימות לכל המשפחה. מעיינות תלם אדורה יהיו פתוחים לרחצה ללא תשלום ובמהלך חול המועד יתקיימו שם פעילויות לילדים. ברפת כרמל מעון יתקיימו סיורים מודרכים ובסיומם יוכלו המשתתפים להצטלם על ערימות החציר, להתנסות בגיבון גבינות וגם לצאת לטיול ספארי במדבר עם תצפיות נוף מרהיבות וצפייה בבריכות מי גשמים טבעיות. בעיירה היהודית הקדומה סוסיא יתקיימו סיורים מודרכים אל המערה העתיקה ואל בור המים. הילדים יוכלו ליהנות משחקני רחוב ברוח התקופה הקדומה וליצור כדים מחימר. האמיצים יוכלו לטפס על קירות וגם לגלוש מטה על האומגה.

פרטים באתר www.goyatir.co.il ובטלפון 1599-575758

 

פסחקלאי בצפון הנגב

אזור צפון הנגב ידוע במשקים החקלאים הרבים שבו, במרחבים הפתוחים המרהיבים וכמובן בפריחה המרשימה. בחול המועד פסח, אתרי האזור מזמינים לשפע פעילויות מיוחדות לחג, בחגיגת "פסחקלאי". המבקרים יוכלו ליהנות מפעילות קטיף עצמי של גזרים, עגבניות, מלפפונים ועוד בשביל הסלט, טעימות תותים, עגבניות ואננס במשק 77 וקטיף של תות תלוי באורי תותים. במבוך מרים יהיה ניתן ללכת לאיבוד במבוך עצום של צמחי תבלין, בחווית יונה מכירים את תהליך גידול תפוחי האדמה ובחוות הקקטוסים אפשר ללמוד על הקקטוס כל מה שעולה על הדמיון ואפילו יותר.

פסח הוא גם זמן אידיאלי לטיולי פריחה, בעיקר אם הם על גלגלים. טיולי אופניים יהיה ניתן לעשות עם לה מדווש, חנות 217 או "באופן", ומי שמעדיף לטייל מבלי לדווש, יוכלו לעשות זאת בטיולי הטרקטורונים של "צליל נודד" או "אשכול בנגב".

למחפשי התרבות, במהלך פסח, הכניסה למוזיאון המים והבטחון בניר עם ולמרכז ג'ו אלון ביער להב היא ללא תשלום.

עוד יתקיימו היכרות עם יענים, סוסים, דבורים ובעלי חיים נוספים, סיורים מודרכים, פיינטבול, פינות ליטוף ועוד המון פעילויות.

למידע נוסף ופרטים על אתרי בילוי, מסעדות ולינה באזור: www.habsor.co.il או בפייסבוק- "פסטיבל דרום אדום"

פסח בצפון הנגב (צילום: שביל הסלט)

סיורי "פסח תיירות" באשדוד | 1-4 באפריל – חינם!

אשדוד היא אחת מהערים המתוכננות והיפות בארץ, וזה בדיוק הזמן להכיר אותה לעומק בסדרת סיורים מרתקים שיתקיימו לסירוגין בימי חול המועד פסח – ללא תשלום.

החברה לתיירות אשדוד בנתה חמישה סיורים מודרכים המתאימים לכל המשפחה, אל אתרי הטבע העירוני באשדוד. לאורך החוף שטוף השמש, בדיונות החול הזהובות, וברחובותיה הראשונים של העיר – מבקרים באתרים עתיקים, מכירים בעלי חיים (במים וביבשה) ושומעים את סיפוריהם המרתקים של מקימי אשדוד.

מסלולי הסיור ייקחו את המבקרים לנקודות שונות ונסתרות בעיר, שאפילו תושביה הוותיקים לא מכירים את כולן.

הסיורים כולם נעשים בהליכה בדרגת קושי קלה, מלווים בסיפורים על תולדות העיר, תושביה הראשונים וסיפור מורשת הקרב מול הצבא המצרי באתר פארק "עד הלום".

ההשתתפות בסיורים בהרשמה מראש בלבד. משך הסיורים כשעתיים.

לפרטים והרשמה: https://goo.gl/sHuUTM

סופ"ש תיירות (צילום: אבי רוקח)

לסיכום

 

• פסטיבל מפה ומצה יתקיים ללא תשלום ב-12 אתרי מורשת ברחבי הארץ, בהם יחכו סדנאות יצירה, סיורים מודרכים, מופעי מוסיקה, תיאטרון, מחול, הצגות ילדים ומפגשים עם סופרים.

• ברובע היהודי בירושלים יפתח בפסח בית פלוגת הכותל, 80 שנה לאחר שנסגר ע"י הבריטים. האתר מביא לראשונה את סיפורה המדהים של פלוגת הכותל- סיפור שכמעט ונשכח מהיסטוריית הישוב היהודי בארץ ישראל. סיפורם ההירואי של צעירים חברי תנועת בית"ר שהגנו על העיר העתיקה כתגובת נגד להגבלות שהטיל השלטון הבריטי על קיום יהודי בכותל. המוזיאון ממוקם בתוך הבית המקורי ששימש אותם למגורים.

• בפארק נאות קדומים יראו למבקרים שכבר לפני 2000 שנה אבותינו כבר דאגו לאיכות הסביבה, וידגימו בדרך חווייתית כמה מהדרכים המיוחדות בהם עשו זאת.

• בצריף בן-גוריון תתקיים ההצגה "דוד ובן-גוריון" המציגה מפגש דמיוני ומרתק בין הילד דוד גרין לראש הממשלה בן-גוריון ערב הכרז המדינה. בנוסף, יציעו לקחת חלק בבניית הנגב מחימר על מפת ענק ולנסות לפצח את החידות בחדר הסודות של בן-גוריון.

• בבית שאן יתקיים פסטיבל האביב עם מאות להטוטנים, רקדנים בתחפושות, חדי אופן ועוד, לצד ערב יווני במתחם הסראיה, ושלל הופעות ברחבי העיר. כל האירועים בכניסה חופשית.

• בצפון הנגב יתקיים "פסחקלאי" עם שלל פעילויות קטיף, סיורים רכבים באתרי הפריחה והטבע, ועוד שפע פעילויות לכל המשפחה

• בחבל יתיר יקיימו שפע פעילויות לכל המשפחה באתרי הטבע הפורחים במשקים ובאתר ההיסטורי המרגש של סוסיא הקדומה.

• באשדוד יתקיימו מדי יום בחול המועד סיורי תיירות מרתקים באתרי הטבע העירוני. ללא תשלום

• במטה יהודה, בשיא הפריחה, יציעו סדנאות מיוחדות, קונצרטים ועוד פעילויות לכל המשפחה

Back to top button