חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

הצבעה בכנסת על התקציב: "התקציב החברתי ביותר שהיה למדינת ישראל"

בשעה זו (רביעי) מתקיימת במליאת הכנסת ההצבעה על התקציב לשנת 2019. שר האוצר משה כחלון אמר הערב (רביעי) במליאת הכנסת, בנאומו כי "זהו התקציב החברתי ביותר שהיה למדינת ישראל, המשקף את הערכים החברתיים שלנו ואת סדרי העדיפויות הלאומיים, זוהי שנת תקציב חמישית שמשדרת לכל העולם שהכלכלה הישראלית היא מהיציבות והחזקות בעולם".

שר האוצר הוסיף ואמר, "אחרי עבודה של חצי שנה קשה, מייגעת, של אנשי האוצר, מנכ"ל, אגף תקציבים, סגנים, ראשי ועדות בכנסת, חברי כנסת, אני שמח להציג היום את תקציב המדינה. לפני שבוע אמרתי שבמידה ותקציב המדינה לא יעבור עד ליל הסדר, אני אאלץ לעזוב את תפקידי. הערב אני שמח שאפשר לומר שנשב לליל הסדר, וגם אמשיך לשרת את עם ישראל בתפקידי. אני חושב שגם באופוזיציה וגם בקואליציה מבינים שזהו התקציב הטוב ביותר שאפשר היה להעביר. זהו תקציב שיש בו תוספות מדהימות. הבטחתי שהתקציב יעבור בזמן שנקבע מראש. בלי איומים ובלי סחיטות. הבטחתי וקיימתי."

"בתקציב הזה ובשנות הכהונה שלנו, גוף בכנסת שנקרא "כתף", העוקב אחר החלטות הממשלה, דיווח כי כ- 36 מיליארד ₪ יעברו לסעיפים המצביעים על מלחמה בעוני, הכוללים קצבאות ילדים, סיעוד, בריאות, פריפריה, שיניים, דיור ציבורי ועוד הרבה רפורמות לטובת השכבות החלשות ומעמד הביניים. כלכלת ישראל היא אחת הכלכלות החזקות בעולם, וזה מגיע משיתוף פעולה, עבודה קשה של הקואליציה ושל האופוזיציה, לאורך כל הדרך, מתוך דאגה לטובת אזרחי ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"זהו לא סתם תקציב" אומר השר כחלון "זה התקציב החברתי ביותר שהיה לעם ישראל. תקציב של כולם, כל אדם החי במדינת ישראל יהנה מהתקציב הזה. הוא לא שייך למי שנולד עם כסף, הוא לא שייך רק למי שאדוק יותר או אדוק פחות, ותיק בארץ או עולה חדש, הוא לא שייך לקואליציה ולא לאופוזיציה, הוא שייך לכל אזרח במדינת ישראל. התקציב משקף את הערכים החברתיים שאנחנו באים איתם ואת סדרי העדיפויות הלאומיים. זו המדיניות שלי מהתקציב הראשון שהעברנו ב-2015 ועד התקציב לשנת 2019. האבטלה שלנו נמצאת בשיעור הנמוך ביותר זה עשרות שנים, החוב שלנו הולך וקטן. שוק הדיור משנה כיוון, הצמיחה חזקה ומחלחלת למטה. קצב גידול ההכנסה הפנויה של חמשת העשירונים התחתונים גבוה יותר מזה של חמשת העשירונים העליונים. המנצחים הגדולים הם הזוגות הצעירים, חיילי צה"ל, הילדים, הקשישים והנכים. זהו תקציב חברתי של צמיחה עם גידול אדיר בהוצאה האזרחית. תקציב שימשיך ויחזק את הכלכלה הישראלית בשנתיים הקרובות."

משה כחלון, שר האוצר – צילום: לע"מ

Back to top button