טכנולוגיהכלכלהמבזקים

סקר פרילנסרים בגיל השלישי: כמה מהפרילנסרים מעל גיל 60?

עולם העבודה צועד לקראת כלכלה המבוססת יותר על עובדי פרילנס, ומודל עבודה זה שואב אליו גם את בני הגיל השלישי.

לפי סקר חדש שעשתה פלטפורמת התשלומים הגלובלית Payoneer, פרילנסר בגיל 60 מרוויח 27 דולר לשעה בממוצע, שהם 60% יותר ממה שמרוויח פרילנסר בגיל 24 בממוצע.

עוד עולה מהסקר שרק 2% מהפרילנסרים הם מעל גיל 60 ובמיקוד על ארה"ב 33% מהפרילנסרים הם בני 50 ומעלה. כך שגם במקומות נוספים בעולם יש מקום לכניסה למודל התעסוקה של פרילנסרים סביב גיל הפרישה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בבדיקה של ניהול הפרויקטים 83% מהפרילנסרים יעבדו בריבוי משימות על 1-3 פרויקטים במקביל, 12% יעבדו על 4-6 פרויקטים, ו-5% על יותר מ-7 פרויקטים. 10% מהפרילנסרים בגילאי 50 ומעלה עובדים יותר מ-60 שעות בשבוע.

(קרדיט: pixabay.com)

לדברי ג'וני סטיל, סמנכ"ל השיווק של פיוניר, ספקי שירותי פרילנס מבוגרים הפונים לערוץ זה עושים זאת לא משום שאין להם ברירה אחרת. אלא משום שהם מאמצים את המגמה הצעירה שתופסת תאוצה בעולם למתן שירותי פרילנס. אך פרילנסריים מבוגרים הם גם בעלי פוטנציאל גבוה במיוחד להצליח בזכות יתרון הניסיון, בשונה מהצעירים. יתרון נוסף של מודל העבודה היא האפשרות להציע שירותים דרך האינטרנט בלי שהצד השני ידע מי אתה, מאיזו מדינה ובן כמה.

גיוס הלקוחות נעשה בעיקר דרך פלטפורמות הייעודיות לכך באינטרנט. 73% מהפרויקטים מגיעים מאתרי הצעת שרותים, לצורך השוואה לפני שנתיים רק 46% מהפרויקטים היו מגיעים בדרך זו. 33% מהעבודות מגיעות מהמלצה בסגנון מפה לאוזן, להמלצות ברשתות החברתיות יש תרומה קטנה יותר בגיל השלישי ורק 15% מהעבודה מגיעה דרכן.

מזמיני השירותים מתחלקים בין צפון אמריקה 68%, אירופה 51%, אמריקה הלטינית 21%, אסיה 18%, אוסטרליה 15%, המזרח התיכון 9%, ואפריקה 7%.

(קרדיט: pixabay.com)

Back to top button