חדשות הארץמבזקים

תת אלוף אבי גיל מונה למפקד עוצבת "געש"

תת אלוף אבי גיל מונה היום (ראשון) למפקד עוצבת "געש". טקס החילופים נערך במחנה נעורה, במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, מפקדי האוגדה ולוחמיה, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

תת-אלוף אבי גיל החליף בתפקידו את תת-אלוף יעקב בנג'ו, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים וחצי האחרונות.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק אמר כי "בכל צומת דרכים משמעותי בקורותיה של מדינת ישראל, בכל מערכה שבה שבנו ונקראנו אל הדגל, בכל עימות שבו נדרשנו לעמוד על הגנתנו וביטחוננו – מפקדיה של אוגדה 36 וחייליה תמיד היו שם. יחידותיה של אוגדה 36 ניצבות בחוד, מזה 64 שנים ועד היום, ועדיין לחימתן – לחימתכם – היא שבמידה רבה תכריע גם את המערכה הבאה. אין תכלית חשובה יותר לצבא משיפור מוכנותו והיערכותו למלחמה הבאה. רק צבא שייטיב להיערך לקראת כל עימות אפשרי, הוא שבכוחו יהיה להרחיק מלחמה ולהגביר הרתעה. אוגדה 36, כאוגדת חוד, מהווה דוגמה ברורה ומוחשית ביותר לשינויים הרבים שנעשים על מנת שנהיה מוכנים למלחמה. בנג'ו, הפגנת מנהיגות יוצאת דופן, יכולות רתימה וחשיבה מחוץ לקופסא. לחזונך ולמקצועיותך תרומה מכרעת להפיכת האוגדה לאוגדה רלוונטית, מתמרנת, מודרנית ורב זרועית. אבי, מסלול התפקידים המרשים שמילאת היווה הכנה מלאה לאתגר המשמעותי שבפניך. אין בליבי ספק כי המקצועיות, הנחישות והשליחות שמובילות אותך הן שיסייעו לך לעמוד בהצלחה ביעדים שבפניך".
 
עוד הוסיף מפקד עוצבת "געש" היוצא, תת-אלוף יעקב בנג'ו "נפלה בחלקי הזכות הגדולה להיות אחד ממפקדי אוגדה 36 שבשנת 1954 היתה לאוגדה הסדירה הראשונה שהוקמה בצה"ל, לחמה בחזית סוריה, לבנון ועזה, ומימשה את משימותיה נוכח פני אויב ותחת אש. אוגדה 36 בעיני אויבנו היא נקודת הייחוס לכוונותיו של צה"ל, וככך הינה חוד החנית. אך מעל הכל, זוהי אוגדה שמובילים אותה קצינים ולוחמים שחירות העם בארצו היא נר לרגלם. אני מבקש להודות למפקדי על האמון שנתנו בי ועל שאפשרו לי להוביל את האוגדה בדרכי. אני מבקש להודות לפקודי על שותפות אמיצה לדרך. אני מבקש להודות לשותפי ולעמיתי מזרועות ואגפי צה"ל השונים, שאפשרו לנו לבצר את כוחה של האוגדה, כמו גם שאפשרו לנו לעצב ולהשפיע עליהם. אני מבקש להודות למחליפי בתפקיד, ידידי ורעי, אבי גיל, ולאחל לך בהצלחה".
 
מפקד עוצבת "געש" הנכנס, תת-אלוף אבי גיל אמר בנוסף "אני מקבל את הפיקוד על האוגדה בתחושת שליחות המשלבת הוקרת זכות גדולה לצד חובה ואחריות עצומה. האוגדה, שהתנתקה לפני שנים ספורות מאחריותה על גזרת רמת הגולן והחרמון, נושאת באחריות הכבדה להוות את חוד החנית של צה"ל בתמרון היבשתי ונדרשת להכריע בכל אחת מזירות הלחימה השונות. בנג'ו חברי, אנו צועדים יחד תקופה ממושכת בתפקידים מקבילים, אולם זו הפעם הראשונה בה אני זוכה ליהנות מפרי עמלך. למדתי בעיקר שאני מקבל את הפיקוד על אוגדה מובילה בצה"ל – מובילה מבצעית, מובילה באימונים האיכותיים, אך חשוב מכל, מובילה ברוח המפעמת בה – רוח של חדשנות תפיסתית ויוזמה שאין לה גבול, רוח לוחמנית שמאמינה באמת ובתמים ביכולת לנצח – תחת אש ונוכח פני אויב – כפי שתבעת. אני מתחייב שאעשה לילות כימים להצדיק את האמון, ויחד עם קציני האוגדה ואלפי לוחמיה וחייליה, נתכונן ליום פקודה, נוביל, נפתח ידע ונשתנה מבצעית, על מנת שנוביל את כוח המחץ הזה להכרעה ברורה ומשמעותית". 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
קרדיט: דובר צה"ל
קרדיט: דובר צה"ל
קרדיט: דובר צה"ל

Back to top button