חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ יוגב: "אני מתנצל על דבריי הביטוי נאמר כמשחק מילים לא מוצלח"

חבר הכנסת מוטי יוגב הגיב הבוקר (שני) על דבריו אמש על בית המשפט העליון ואמר כי "הביטוי 'עמוד הטבח' נאמר כמשחק מילים לא מוצלח והוא מתנצל עליו. הוא הסביר כי זה נאמר כתגובה לביטוי של ח"כ מייקל אורן שטען כי בית המשפט הוא עמוד התווך. ח"כ יוגב אומר כי "בכדי להרתיע מחבל 'בודד', יש לממש צעדים שיצרו אצלו עכבות במקום תמריצים." והוא מסביר כי "על ממשלת ישראל לחלוט מהרשות הפלשתינית את הכספים המועברים כתגמול למשפחות מחבלים רוצחים."

עוד אומר ח"כ יוגב כי "על בית המשפט העליון לא להתערב במדיניות הביטחון ובהוראות הפתיחה באש של חיילינו, יש לנו את הצבא המוסרי בעולם. על בג"צ לא להתערב, ולאפשר הריסת בתי מחבלים באופן מרתיע תוך 72 שעות, לאפשר גירוש מחבלים ובני משפחותיהם ממקומם ובודאי שלא להורות למערכת הביטחון להשיב גופות מחבלים רוצחים לקבורה. התנהלות בית המשפט מנותקת כביכול ממציאות חיינו ומאבקנו להגנה על חיי אזרחי ישראל וחיילינו. פסקי בית המשפט העליון פגעו ופוגעים בהרתעת המחבל 'הבודד' שכיום יש לו יותר תמריצים ופחות כלי הרתעה מעכבים מלבצע את זממו."

"במלחמת ההגנה על חיי אזרחי ישראל וחיילינו, אנו מצווים למצוא כל כלי מרתיע בארגז הכלים, שיעכב ואף ימנע את המחבל הבא מלרצות לבצע את זממו. אומר ח"כ יוגב וחוזר כי "ידיעת המחבל כי בית משפחתו ייהרס תוך 72 שעות מהפיגוע, אדמת בית משפחתו תולאם, משפחתו תגלה מברטעה שבצפון השומרון למדבר יהודה על כל המשתמע מכך ולא תזכה לתקצוב מהרשות הפלשתינית, שגופתו לא תובא לקבורה ועוד אמצעי ענישה מרתיעים, צעדים אלו הרתיעו וירתיעו, יצמצמו פיגועים ויצילו חיים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיכום מבהיר ח"כ יוגב, "זו ביקורתי העניינית לבג"צ ותפילתי שיתקן עצמו ויהפוך לעמוד תווך לחברה הישראלית ולשמירה על חיי אזרחיה וחיילינו. זו עמדתי בעד ביטחון חיי אזרחי ישראל וחיילינו."

ח"כ מוטי יוגב (צילום: אתר הכנסת)

Back to top button