חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ שלח: "על ישראל לעשות כל שביכולתה כדי למנוע את המלחמה הבאה"

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) אומר היום (שני) כי על ישראל לעשות כל שביכולתה כדי למנוע את המלחמה הבאה. ח"כ שלח מסביר, "בשני דברים אנחנו, נבחרי הציבור, מחוייבים כלפי חיילי צה"ל: לוודא, קודם לכל החלטה העלולה להעמיד אותם אל מול הסכנה, שנעשה הכל כדי להשיג את מטרותיה של ישראל בדרכים שאינן מלחמה, ושאם נגזר עלינו שתהיה, לעשות הכל כדי שהצבא שבו הם משרתים יהיה מוכן למילוי משימתו ולשובם של רבים ככל האפשר הביתה בשלום."

"במשימה השנייה אני עוסק באורח יומיומי, יחד עם חברי בוועדת החוץ והביטחון. הראשונה הופכת בימים אלה קשה במיוחד. רוחות מלחמה מנשבות באביב הזה. ישראל אינה זו שדוחפת אליה, אבל כדאי לזכור שאף אחת מהמערכות של העשורים האחרונים לא נפתחה כי מישהו החליט או רצה. מלחמות זמננו קורות בתהליכים של הידרדרות, מרצף של החלטות נקודתיות שמגלגלות תהליך. אם אנחו רוצים לעמוד במחוייבויות שלנו, צריך עכשיו להשקיע כל מאמץ כדי לדחות כמה שאפשר, אם לא למנוע בכלל, את המלחמה הבאה." אומר שלח.

החזית המסוכנת היא בצפון, אבל הפוטנציאל הנפיץ ביותר הוא באיו"ש וברצועת עזה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"החמאס נתון במצוקה קשה. אני שותף לתחושה של שר הביטחון, שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן רק מחריף את המתח עם חמאס, אבל הבעייה היא שלנו: חמאס עדיין מחזיק באמונה שהדרך לפרוץ מן המצוקה היא למתוח את החבל מולנו. הוא מדבר על שליחת עשרות אלפים אל גדר הגבול בעזה, ומנסה להוציא פיגועים משמעותיים בגדה. ישראל צריכה להודיע, מיידית, שתספק הקיץ מים וחשמל לרצועת עזה באופן שימנע שם משבר הומניטרי."

"השר צחי הנגבי דיבר לאחרונה בבריסל עם המדינות התורמות על פרוייקטים משמעותיים בעזה, אבל עד עכשיו אנחנו מתנים אותם במימון בינלאומי ותנאים אחרים. אם נחכה לעולם, בינתיים עלולה לפרוץ מלחמה שמחירה, בדם ובדמים, יהיה כבד בהרבה.הודעה כזו תבהיר לתושבי עזה, אלה שחמאס רוצה לשלוח לגדר בהמוניהם, שיש להם אלטרנטיבה. היא תעשה את מה שכל מי שלוחם בטרור מבקש לעשות: תתקע טריז בין ארגון הטרור לבין האוכלוסיה שבה הוא משתמש כמגן. היא תהיה הצעד הדחוף הראשון לעצור את ההידרדרות.

"באיו"ש צריך להגביר את המאמצים המודיעיניים למניעת פיגוע גדול, העלול להיות הסלע הראשון במפולת. בהיערכות טקטית נבונה, צריך להפריד בין מקומות שעליהם צריך להגן לבין מרקם החיים של האוכלוסיה. צריך להבהיר למנגנונים הפלסטיניים שהתפרקות התיאום איתם תהיה הרסנית, בראש וראשונה להם עצמם. " אמר ח"כ שלח וציין כי "לא מאוחר לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע את המלחמה הבאה"

ח"כ עפר שלח (צילום: אתר הכנסת)

Back to top button