חדשות הארץמבזקים

לכבוד חג הפסח, תפעיל רכבת ישראל שני מוקדי פעילות

בפסח הקרוב, תפעיל רכבת ישראל, שני מוקדי פעילות במטרה להפגיש את הציבור הרחב עם המורשת וההיסטוריה של הרכבת בארץ ישראל.

בימי חול המועד פסח, תפתח רכבת ישראל את שערי מוזיאון הרכבת בחיפה לציבור הרחב, זאת לצד תצוגה ייחודית, בתערוכת הרכב 'אוטומוטור', לכבוד 70 שנה למדינת ישראל ו-30 שנה לתערוכת הרכב.

מוזיאון רכבת ישראל, הממוקם בסמוך לתחנת הרכבת חיפה מרכז-השמונה יפתח את שעריו בחול המועד פסח לציבור הרחב ויפעיל שלל פעילויות מיוחדות לכבוד חג הפסח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בימי החג, יתקיימו במוזיאון הרכבת סיורים מודרכים מידי שעה לצד תצוגה של מגוון מוצגים.

לכבוד האירוע, יופעל מחדש "רציף המוזאון", הוא רציף תחנת חיפה-מזרח ההיסטורי, ובאי המוזיאון יוכלו להשתמש, ללא תשלום, ברכבות מיוחדות שיצאו מתחנת חיפה מרכז-השמונה אל הרציף המשוחזר הנמצא בסמוך למוזיאון.

תחנת חיפה-מזרח, החולקת עם מוזיאון הרכבת את מבני האבן העתיקים שהוקמו בשנותיה הראשונות של פעילות הרכבת בארץ ישראל, היתה תחנת המוצא של "רכבת העמק" ההיסטורית שחיברה  את חיפה לדמשק.

במוזיאון מגוון מוצגים המתארים את התחנות היסטוריות בסיפורה של הרכבת בישראל, מתחילת דרכו של קו הרכבת הראשון בין יפו לירושלים בשנת 1892 ולאורך למעלה מ-125 שנות פעילותה. בין הפריטים הרבים נמצאים שלטי רכבות, כרטיסי נסיעה, פנסי מסילה ומכשירי קשר עתיקים, אוסף בולי רכבות מכל העולם ותצלומים היסטוריים.

בחצר המוזיאון מוצגים קטרים וקרונות רכבת מקוריים, בהם קטר הקיטור האחרון שנותר בישראל, קרון נוסעים מפואר לאורחים רמי-מעלה (בו התארח גם ראש הממשלה הראשון –  דוד בן גוריון) וקרון אמבולנס משוחזר ששימש להעברת חיילי הצבא המלכותי הבריטי הפצועים בימי מלחמת העולם הראשונה.

הרכבות המיוחדות בין תחנות חיפה מרכז-השמונה לחיפה-מזרח, יופעלו במהלך ימי חוה"מ פסח, בין השעות 9:00-14:30, ללא תשלום, על בסיס שיטת 'מלא וסע'.

לצד מוזיאון הרכבת, תציג רכבת ישראל, בתערוכת "אוטומוטור" מיצג לכבוד שנת ה-70 למדינה ושנת ה-30 לתערוכת הרכב הראשונה והיחידה בישראל.

המיצג יוקדש למסילת הרכבת ולעובדיה, המסילאים, האמונים על שלמותה וכשירותה, ומבטיחים תנועת רכבות בטוחה, מהירה ויעילה.

בין הפריטים העתיקים שיוצגו בתערוכה: קרוניות עפר משנות ה-30 ששימשו לביצוע עבודות הנדסה שונות; אמצעי הסעת עובדים, שהיו בשימוש בא"י מאז שנת 1916; קרוניות מנוע משנות ה-50 וכלי עבודה מגוונים.

קרדיט: דוברות רכבת ישראל
קרדיט: דוברות רכבת ישראל
קרדיט: דוברות רכבת ישראל
קרדיט: דוברות רכבת ישראל
קרדיט: דוברות רכבת ישראל
קרדיט: דוברות רכבת ישראל
קרדיט: דוברות רכבת ישראל
קרדיט: דוברות רכבת ישראל
 

Back to top button