חדשות הארץמבזקים

פרס מפעל חיים בתחום החקלאות וההתיישבות הוענק ליהודה הראל

שר החינוך, נפתלי בנט הודיע היום (שני) על זכייתו של חתן פרס ישראל למפעל חיים בתחום החקלאות וההתיישבות – מר יהודה הראל, וברך אותו על זכייתו בפרס.

ועדת הפרס התכנסה בראשותה של השופטת בדימוס שרה פריש – יו"ר הוועדה, כשלצדה החברים – הגב' איריס ראור-ברץ, מר דוד בארי, מר אבי בלשניקוב והאלוף במילואים רון טל.

בנימוקיה ציינה הועדה כי "יהודה הראל הוא אבי ההתיישבות הישראלית בגולן, אחד ממפעלי ההתיישבות הציונית המפוארים ביותר. הוא עלה לרמת הגולן, מיד לאחר מלחמת ששת הימים, היה ממקימי קיבוץ מרום הגולן ושותף פעיל בהקמת רבים מיישובי הגולן. איש חזון ומעשה אשר הפך את רמת הגולן משדה בזלת וקרב לאזור שוקק חיים; מקום של עשייה חקלאית ציונית במלוא מובן המילה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש מועצה אזורית גולן, אלי מלכה: "אני מברך את יהודה הראל על זכייתו בפרס ישראל לחקלאות והתיישבות בשנת ה 70 למדינה. יהודה הוא מראשוני המתיישבים, אשר עלו לשדות הבור והקוצים לאחר מלחמת ששת הימים וחלמו להקים התיישבות יהודית מחודשת ומשגשגת כאן בגולן.
לאורך השנים היווה יהודה דמות משמעותית בפיתוח הגולן וידוע באהבתו לחבל הארץ המקסים הזה. הבחירה ביהודה לקבלת הפרס מרגשת וממלאה את תושבי הגולן בגאווה".

(צילום: פייסבוק – מועצה אזורית גולן)

Back to top button