העולם הערביחדשות הארץמבזקים

הפת"ח פרסם את תמונתו של פרידמן לצד הכיתוב, "קולוניאליסט, מתנחל, בן כלב"

לאחר שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קילל אמש (שני) במהלך כינוס של הוועד המרכזי של תנועת הפת"ח ברמאללה, את שגריר ארצות הברית דיויד פרידמן "בן כלב, מתנחל", הפת"ח פרסם בעמוד הטוויטר שלו תמונה עם דמותו של השגריר פרידמן ועליה הכיתוב בערבית "קולוניאליסט, מתנחל, בן כלב".

דבריו של אבו מאזן גררו שורה של גינויים. הלילה הגיב הבית הלבן לדבריו ואמר כי דבריו "אינם ראויים".

השליח האמריקני למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט אמר כי "אבו מאזן צריך לבחור בין השנאה לבין המאמצים לשפר את איכות חייהם של הפלסטינים ולהוביל אותם לשלום ולשגשוג".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי דבריו של אבו מאזן נראים כמו איבוד עשתונות, "ההשתלחות של אבו מאזן בשגריר ארה״ב, דיוויד פרידמן, אומרת הכל. פעם ראשונה מזה עשרות שנים שהממשל האמריקני הפסיק לפנק את מנהיגי הפלסטינים והוא אומר להם: עד כאן. כנראה שההלם מן האמת גורם להם לאבד את העשתונות".

השר כץ שהתייחס הבוקר אף הוא לדברים ציין כי, "גידופיו כלפי נשיא ארה"ב וכלפי השגריר פרידמן, ובסרובו לגנות טרור נגד יהודים, אבו מאזן מוכיח שוב שהוא נשאר ראש כנופיית טרור ולא מנהיג פוליטי ששואף לשלום ולרווחת בני עמו. ‏אם ימשיך בדרך הזו, יהפך בקרוב להערת שוליים בדפי ההסטוריה."

ח"כ ציפי חוטובלי הגיבה ואמרה כי "אבו מאזן הרחיב אתמול את מילון הקללות כלפי הממשל האמריקאי במתקפה המכוערת על השגריר פרידמן. זוהי תמצית הסיפור הפלשתיני כולו- במקום לגנות טרור ולעסוק בבניית העתיד הפלשתיני, עסוק המנהיג הפלשתיני בפיזור האשמות. העולם כבר מבין מי הבעיה במזרח התיכון."

השרה שלוויון חברתי, גילה גמליאל אמרה כי ,"רטוריקת השנאה של אבו מאזן ראויה לגינוי לא רק של הבית הלבן, אלא של העולם כולו. בשבוע שבו מחבלים רוצחים שני חיילים ואזרח ישראליים אבו מאזן מוכיח כי דרך הטרור היא דרכו."

Back to top button