טכנולוגיהמבזקים

בינה מלאכותית יוצאת למתקפה מול מתנגדיה

בינה מלאכותית חיברה תשובה מנומקת למתנגדיה, הטוענים כי היא מהווה סכנה לעתיד האנושות. בין המזהירים מפני הטכנולוגיה ניתן למנות את פרופ' סטיבן הוקינג המנוח, אילון מאסק מייסד טסלה וספייס איקס, ריצ'רד ברנסון מייסד וירג'ין ובכירים נוספים המדברים נגדה בראיונות בתקשורת ועל במות בכנסים.

בסרטון שהפיק אלגוריתם של בינה מלאכותית שפותח בישראל, הטכנולוגיה מסבירה כי היא מסייעת לרופאים בעבודתם, לחקלאים בייצור מזון ומאפשרת לבצע שינויים חיוביים בעולם.

האלגוריתם שערך את הסרטון פותח בסטארטאפ וויביטז (wibbitz), המשתמשים בבינה מלאכותית להפקת סרטוני וידאו ללא צורך במעורבות אדם. הטכנולוגיה סורקת טקסטים מהאינטרנט, מעבדת את המידע ומפיקה מהם סרטון. כחלק מבדיקת הפיתוחים מתכנתים הפגישו את האלגוריתם עם כתבות החולקות על בינה מלאכותית לטוב ולרע. לאחר סריקתן הטכנולוגיה הפיקה סרטון הסבר על תרומת הבינה המלאכותית לאנושות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי יותם כהן, ממייסדי וויביטז: "סרטון ההסבר שהופק הפתיע אותנו, לפי בחירת התוכן המופיע בסרטון רואים שהאלגוריתם ליקט מידע של נתונים המגובים על ידי האו"ם. המנבאים את המחסור במזון שהאנושות תתמודד איתו בשנים הבאות, ומציג את הבינה המלאכותית כפתרון טכנולוגי לייעול פעילות חקלאית לייצור מזון. לאחר שצפינו בו מספר פעמים החלטנו לשלוח את התייחסות האלגוריתם לאותם הבכירים שתוקפים את הטכנולוגיה כדי שיקבלו את תגובתה."

וויביטס הוקמה ב–2011 על ידי זוהר דיין מנכ"ל החברה, ויותם כהן סמנכ"ל התפעול. החברה גייסה יותר מ-30 מיליון דולר ומפעילה משרדים בתל אביב וניו יורק.

Back to top button