חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

צפו: נתפסה רשת להברחת שוהים בלתי חוקיים משטחי יו"ש לישראל

הערב (חמישי) הותר לפרסום כי שוטרי משמר הגבול של משטרת ישראל עצרו בצומת אלעד בתאריך 16.01.18 רכב שבו מצאו השוטרים 3 שוהים בלתי חוקיים בתא המטען ושוהה בלתי חוקי בתוך הרכב, אותם הסיע ישראלי. המעצר שתועד על ידי אזרחים עוברי אורח היה חלק מפעילות מג"ב נגד רשת של הסעת שוהים בלתי חוקיים משטחי יו"ש למרכז הארץ. במסגרת החקירה נעצרו הלילה 5 חשודים ביניהם אף מי שמיחסים לו במשטרה את ניהול הרשת.

לאחר חודשים של חקירה פשטו הלילה לוחמי משמר הגבול ביניהם לוחמי יחידות מיוחדות, על 5 מוקדים בהם הביאו למעצרם של חמישה חשודים בהפעלת רשת להברחת השוהים הבלתי חוקיים משטחי יו"ש לשטח מדינת ישראל.

בין החשודים נעצרו שני אחים פלסטינים תושבי בלעא שבשומרון כאשר לאחד מייחסים במשטרה את ניהול הרשת ולשני את הסעתם של השוהים הבלתי חוקיים מנקודת הכינוס אל המסיעים הישראלים שהיו מבריחים אותם לשטחי ישראל. בנוסף נעצר בכפר שויקה ישראלי החשוד בתיווך בין השוהים הבלתי חוקיים למסיעים הישראלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל למעצרם הלילה של השלושה בשטחי יו"ש, נעצרו גם 2 חשודים ישראלים תושבי ראשון לציון ואזור בחשד להברחת השוהים הבלתי חוקיים לשטחי ישראל.

הרשת עבדה על פי החשד כך שמנהל הרשת(אחד מהאחים הפלסטינים) היה ממתין מדי בוקר לפלסטינים בתוך טולכרם, פלסטינים אותם שלח אליו המתווך הישראלי תושב שויקה. משם היו מסיעים אותם לנקודות העברה למסיעים הישראלים שהיו על פי החשד מבריחים אותם לארץ בין היתר תוך הכנסתם לתא המטען.

על פי החשד הרשת הכניסה לארץ בדרך הזו כמאות פלסטינים במחיר של 300 ש"ח לאדם. הלילה עם מעצרם הוחרמו 3 כלי רכב, כסף מזומן וצ'קים בעשרות אלפי שקלים.

המשטרה צפויה לבקש היום את הארכת מעצרם של החשודים.

במהלך החקירה נעצרו 40 שוהים בלתי חוקיים אותם על פי החשד הבריחו לארץ חברי הרשת.

במשטרה רואים בהברחת שוהים בלתי חוקיים סכנה של ממש לביטחון הציבור שכן גם אם מדובר לרוב בפלסטינים שמגיעים למטרות תעסוקה הרי שבדרך הזו יכולים להיכנס גם גורמי טרור המעוניינים לפגוע באזרחי המדינה. הדבר מביא להשקעה גדולה מצד המשטרה בטיפול בתופעה.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button