חדשות הארץטיוליםמבזקים

הצפרים הטובים בעולם – בתחרות צפרות בינלאומית בערבה ובאילת

מחר (ראשון, 25 במרץ), בפעם החמישית בישראל – תתקיים תחרות אלופי הנדידה 2018, של מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע וארגון הצפרות הגדול בעולם, בירדלייף, במסגרתו מאות צפרים מקצועיים וחובבים, מרחבי העולם ומישראל, יתחרו ביניהם, מי מזהה יותר מינים של ציפורים, בשטח נתון (בנגב, בערבה ובאילת), במשך 24 שעות – מחצות של יום ראשון, עד לדקה לחצות, של יום שני. כל הכסף שיגוייס השנה, יוקדש למאבק בציד בלתי חוקי של ציפורים, בסרביה וקרואטיה, ציר הנדידה האדריאטי

התחרות הינה פרויקט בינלאומי, חוצה מדינות, המגייס כספים ומעורר מודעות, לתופעת הציד הבלתי חוקי של ציפורים נודדות. השנה יוקדש הסכום שייאסף, למאבק בציד הבלתי חוקי בסרביה וקרואטיה – ציר הנדידה האדריאטי, שם ניצודים באופן בלתי חוקי, מדי שנה, כמיליון ציפורים, כולל עופות דורסים, ינשופים וציפורי שיר, בהם גם 100 אלף שלווים.

תחרות אלופי הנדידה 2017. צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

היוזמה לתחרות יוצאת הדופן, היא של מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, שבשנת 2014 קיים את התחרות הראשונה, על בסיס תחרויות דומות, הקיימות בחו"ל. מאז, התחרות הלכה וצברה תאוצה וכל שנה יותר ויותר צפרים משתתפים בתחרות, ממדינות חדשות. השנה ייקחו בה חלק כ – 40 קבוצות, גם מהעולם וגם מישראל, בין היתר מהמדינות – ארה"ב, דרום אפריקה, אנגליה, גרמניה, סרביה, קרואטיה, שוויץ, ויילס ומלטה. בכל קבוצה יהיו כ – 3-5 צפרים, ובסך הכול כ – 200 צפרים ייקחו חלק בתחרות. שטח התחרות: מניצנה, במערב, דרך צומת טללים, עד לצומת הערבה, במזרח, ולמטה, עד אילת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תחרות אלופי הנדידה 2017. צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

בשנת 2014, השנה הראשונה של התחרות, הכספים שגויסו הופנו למאבק בציד בלתי חוקי של ציפורים, בגיאורגיה. בשנת 2015, הכספים הופנו עבור פרויקטים הנלחמים בציד בלתי חוקי בקפריסין, בשנת 2016 ההתמודדות הייתה נגד ציד בלתי חוקי של ציפורים ביוון ובשנת 2017 – בטורקיה.

בשנה שעברה, 2017, התחרות נחלקה לשתי קטגוריות – קבוצות מחו"ל וקבוצות מישראל. הקבוצה הישראלית שזכתה בתחרות בתואר אלופת הנדידה, הייתה "הכותליים", שזיהתה 181 מיני ציפורים. מבין הקבוצות מחו"ל, זכתה בפעם השנייה ברציפות, קבוצת "התפוחיות", צפרים מפינלנד, שהצליחה לזהות גם כן, 181 מיני ציפורים. השנה יתחרו כל הצפרים, בקטגוריה כללית אחת.

תחרות אלופי הנדידה 2017. צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
אלופי הנדידה – מפת שטח התחרות

Back to top button