חדשות הארץמבזקים

פגישת עבודה מדינית בין נשיא המדינה לשר החוץ של גרמניה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, קיים היום (ראשון) פגישת עבודה מדינית עם שר החוץ של גרמניה, Mr. Heiko Maas, המבקר בישראל.

במהלך הפגישה אמר הנשיא לשר "אני מברך אותך על הגעתך לישראל מעומק הלב". עוד הוסיף כי "אנו מעריכים וזוכרים תמיד את המחוייבות העמוקה של ממשלת גרמניה כלפי ישראל וכלפי העם היהודי. ברוך הבא לישראל".

שר החוץ הודה לנשיא על קבלת הפנים החמה והשניים המשיכו לפגישה ממושכת בלשכת הנשיא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר פנה לנשיא ואמר "המדינות שלנו מטפחות קשרים מאוד מיוחדים ואני רוצה להבהיר את זה בפתח הכהונה שלי". עוד אמר "כשר המשפטים ביקרתי בישראל פעמים רבות וחלקתי יוזמות משותפות עם ידידתי אילת שקד". בנוסף, אמר גם "שמחתי מאוד להיענות להזמנת השגרירות שלנו לקחת חלק בחגיגות ה70 של ישראל. לגרמניה רצון אמיתי לקחת חלק ולסייע בכל הסוגיות המרכזיות המטרידות את העולם וחלק מהסיבה לביקורי הוא הרצון להכיר את מה שמטריד את אזרחי ישראל".

הנשיא והשר שוחחו ארוכות על התרחבותו של האיום האיראני באזור על כל היבטיו ועל האפשרויות השונות העומדות לפתחו של העולם החופשי ביכולת התגובה מול איום זה. הנשיא שב והדגיש כי מדינת ישראל לא תקבל מציאות של נוכחות איראנית על גבולה וכי ההתחמשות האזורית שמניעה איראן מעמידה את האזור כולו תחת סכנה ממשית. שר החוץ הבהיר כי גרמניה לא תקבל את עמדת איראן הקוראת להשמדתה של מדינת ישראל וכי גרמניה לא תקבל את קיומו של גרעין איראני. השר הדגיש כי דאגותיה של מדינת ישראל נלקחות ברצינות ובאחריות הנדרשות מול האיומים הקיימים.

צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

Back to top button