חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

אזעקות בדרום, יירוטים והכחשה של חמאס לירי – כל הפרטים

לפני זמן קצר (ראשון) הופעלו אזעקות בכל יישובי עוטף עזה, במועצה האזורית חוף אשקלון, בשדרות וביישובים נוספים. נראו מספר יירוטים של מערכת כיפת ברזל. בזרוע הצבאית של חמאס מיהרו להכחיש כי בוצע ירי וטענו כי הפיצוצים שנשמעו הם כתוצאה מהתמרון הצבאי שעורך הארגון. בצה"ל הגיבו בירי פגזי ארטילריה לעבר אזור בית חנון בצפון הרצועה. אין נפגעים. מספר נפגעי חרדה מטופלים ע"י מד"א.

דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס אמר הערב בשיחה עם הכתבים הצבאיים כי לא בוצע מטח לעבר שטח ישראל. "המצב שגרה. כלל האזעקות הופעלו בעקבות ירי מקלעים בעזה. אין נפילות בישראל. לומדים את האירוע ולומדים את הסיבות להפעלה. נבדק האם בוצע ירי רקטות. מיירטי כיפת ברזל הופעלו נגד ירי מקלעים."

מדובר בתקלה חמורה שהפעילה את מערכת "צבע אדום" ומערכת כיפת ברזל וצה"ל יתחקר לעומק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהמועצה האזורית שער הנגב נמסר, "לפני כמה דקות נשמעו מספר אזעקות בכמה מישובי מועצה אזורית שער הנגב. נכון לעכשיו לא זוהו נפילות בשטחי המועצה אך הנושא עדיין בבדיקה. במספר ישובים במועצה יצאה הודעה של צוותי החירום להשאר בקרבת מרחבים מוגנים. לא מדובר בהנחייה רשמית של הצבא, אלא בהחלטה של פרטנית של הישוב.

מהמועצה האזורית חוף אשקלון נמסר, "לפי שעה אין הנחיות מיוחדות. קב"ט. המועצה מדגיש שיש להמשיך ולהישמע להוראות פיקוד העורף בחירום ולמצוא מרחב מוגן בזמן הקצר ביותר."

Back to top button