חדשות הארץמבזקים

החקלאים הפגינו נגד פתיחת הירקות ליבוא וחילקו ירקות חינם

החקלאים הפגינו אמש בתל אביב נגד פתיחת הירקות ליבוא וחילקו ירקות חינם אלפי ישראלים הגיעו וחיסלו את סחורה של עשרות טונות תוך פחות משעה.

אתמול (שני) הפגינו עשרות חקלאים במסגרת מחאת החקלאים, מול קרית הממשלה, בפינת הרחובות קפלן ומנחם בגין שבתל אביב, במחאה נגד החלטת משרדי החקלאות והאוצר לפתוח מכסות לייבוא ירקות וזאת כאשר, לטענת החקלאים ישנה מספיק תוצרת חקלאית מקומית והיבוא "מחסל את הענף". במקביל החקלאים הזמינו את הציבור להגיע ולקחת תוצרת חקלאית בחינם "במקום שנשמיד את התוצרת הישראלית, רבים יהנו ממנה בשולחן החג" אומר ברק אומגה, חקלאי ממושב פארן שבערבה ממובילי המאבק למען עתיד החקלאות ולמען צרכנות הוגנת בישראל.

צילום – הברית הישראלית

החקלאים חילקו עשרות טונות של תוצרת חקלאית שכללו: עגבניות, דלורית, בצל, קולורבי, כרוב לבן, צנונית, חסה, כוסברה, פטרוזיליה, נענע ופלפלים כאמור, אלפי ישראלים הגיעו לתמוך בחקלאים ולאסוף תוצרת חקלאית טריה, ועשרות טונות של ירקות נחטפו כך שהסחורה חוסלה תוך פחות משעה, בעוד עפ"י דף הפייסבוק של ברק אומגה החקלאים תכננו לחלק את התוצרת עד השעה 13:00 בצהריים כדי לאפשר לכמה שיותר ישראלים נזקקים להגיע ולאסוף ירקות שיהיה להם מה לשים על שולחן החג.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת ההפגנה אומגה אמר "לא יתכן שיעדיפו תוצרת חקלאית זרה, שבכלל לא עומדת בסטנדרטים הבריאותיים הנדרשים, על פני תוצרת ישראלית שגודלה בעמל ויזע רב והיא איכותית בהרבה ועם זאת עדיין במחירי שוק הוגנים. במקום שנשמיד את התוצרת שלנו רבים יהנו ממנה בשולחן החג. כמות הישראלים שהצטרפו אלינו היום למחאה היתה מחממת לב וכולנו שמחים שתוצרת איכותית, שעמלנו על גידולה תגיע להרבה בתים בחג במקום לאשפה".

צילום – הברית הישראלית

"נראה שמדובר על חלק מהאסטרטגיה של רשתות השיווק לשבור את החקלאים כדי להגדיל את הרווחיות שלהן על חשבון הצרכן שיקבל סחורה לא איכותית מירדן ומעזה. איפה שומרי הסף שאמורים להגן עלינו? ומי דואג שלנו יהיה מה לשים על שולחן החג בבתים שלנו?"

"לקראת החג עם הצפת השוק בירקות ערך היבול ירד לרמות של 0 ש"ח. ק"ג עגבניות נמכר כיום במחיר של 1.5 ש"ח, קולורבי נמכר ב-80 אגורות, כרוב ב-60 אגורות, עגבניות שרי נמכרות ב-2 ש"ח וחציל נמכר ב1.3 ש"ח לק"ג. בעוד מוצרי בסיס אחרים כגון לחמים ומוצרי חלב נמכרים במחיר פחות או יותר קבוע שמאפשר להם להתקיים". סיכם אומגה

יחד עם ברק אומגה ממושב פארן, הפגינו והביאו תוצרת עשרות חקלאים מכל רחבי הארץ בהם המושבים עמיקם, אחיטוב, צופר, פארן, חצב, יציץ, היוגב, שדה עוזיהו, נווה מיכאל, ביצרון, מושב רוויה בעמק המעיינות, גפן, ברוש, לכיש, מבטחים, חבל אשכול ורמת השרון.

צילום – הברית הישראלית

ברק אומגה הוא חקלאי ממושב פארן, ממובילי מחאת הפלפלים ומי שנמצא בחזית המאבק למען עתיד החקלאות ולמען צרכנות הוגנת בישראל בארבע השנים האחרונות. ברק אומגה משתתף בתוכנית יוזמים שינוי של ארגון הברית הישראלית – רשת אזרחית הפועלת למען ישראל טובה יותר וקוראת לפעילים אזרחיים, קהילות ומגזרים לפעול בשיתוף פעולה כדי להחזיר את הכוח לידי האזרחים. באמצעות מגוון כלי תמיכה, אנושיים וטכנולוגיים, יחד עם מסלול הכשרה מנהיגותי, הברית הישראלית תומכת במנהיגים אזרחיים הנאבקים למען סביבתם ויוצרים ברית אזרחית משותפת. מטרת הברית הישראלית היא לרתום את רוח המחאה החברתית ליצירת גל השפעה שישנה את המציאות בישראל – למען חברה יותר דמוקרטית, שיוויונית וצודקת, ברוח מגילת העצמאות.

צילום – הברית הישראלית

Back to top button