חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

אירוע חדירת המחבלים מ 05:00 לפנות בוקר עד 10:35

מחקירת אירוע חדירת שלושת המחבלים הבוקר (שלישי) מגבול רצועת עזה לעומק שטח ישראל ועד לתפיסתם בכניסה לבסיס המרכז הלאומי לאימונים ביבשה (מל"י) הממוקם באזור צאלים, עולה תמונה מדאיגה מאוד שמחייבת את הדרג הצבאי להפיק לקחים בהקדם. האירוע עצמו החל סמוך לשעה 05:00 לפנות בוקר כאשר התקבלה אינדיקציה על חדירת מחבלים והתקבלה הודעה על "פרש טורקי". כוחות שמוקפצים לנקודה מבצעים סריקות ומודיעים כי אין ממצאים. פיקוד דרום מעביר הודעה למל"י על האירוע והחמ"ל מעדכן את המפקדים על המקרה בהודעת וואטסאפ.

קצינים שחזרו מאימון דרך השטח מזהים שלושה חשודים צועדים בסמוך לגדר אוגדה 252 (עוצבת סיני – אוגדת מילואים בפיקוד הדרום) והם מודיעים על כך למפקד התורן שהוקפץ למקום עם כיתת הכוננות. בשעה 10:35 כיתת הכוננות יוצרת קשר עין עם החשודים שהגיעו כ-200 מטרים מהכניסה לבסיס מל"י בסמוך לטרמפיאדה ושם היא עוצרת אותם ומבצעת בידוק שבמהלכו נמצא כי ברשותם רימונים, סכין וקאטרים. השלושה, תושבי רפיח, בני אותה משפחה הועברו לחקירת שירות הביטחון במהלכו הודו כי תכננו לרצוח חיילים.

עוד עולה מהתחקיר הראשוני של האירוע כי לא הועבר דיווח לאוגדה 252 ולבא"פ (בסיס אימונים פיקודי ) דרום. אלוף פיקוד הדרום, אייל זמיר הגיע לבסיס צאלים ובצה"ל ממשיכים לחקור את האירוע. כמו כן ניתנה הוראה לחידוד נהלים לבעלי תפקידים והחשיבות לזמינותם בעת אירוע. "זה אירוע שלא צריך לקרות עם פוטנציאל חמור" אמר דובר צה"ל בתדרוך לכתבים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. האלוף אייל זמיר, צילום: דובר צה"ל
צילום: דוברות המשטרה
רימונים, סכין וקאטרים. צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

תגובה אחת

  1. מה קורה פה ? פאשלה אחרי פאשלה…..'כיפת ברזל' יורה סתם ונידלקת על סתם….ועתה חדירת השלושה מחבלים….

Back to top button