חדשות הארץמבזקים

"ההחלטה להשבית את הדיג בחודש יוני תפגע ברביית הדגים"

פקיד הדיג במשרד החקלאות, החליט השבוע להשבית את הדיג החופי והספורטיבי בחודש יוני ל – 30 יום בלבד. החברה להגנת הטבע פנתה לשר החקלאות, בטענה כי החלטה זו תפגע ברביית הדגים והיא נועדה לרצות את הדייגים, על חשבון האינטרס והמשאב הציבורי.

ממשרד החקלאות נמסר כי "את המחיר על החלטה זו, ישלמו הדגים, כלל הציבור וגם הדייגים, התלויים בדגים לפרנסתם"

החברה להגנת הטבע פנתה בימים האחרונים לשר החקלאות, אורי אריאל, בבקשה להתערב בדחיפות בהפקרת הים התיכון ולמנוע פגיעה חמורה בעונת הרבייה של הדגים בשנת 2018. הפנייה מצורפת למעלה. עוד מצורף למעלה – דוח על חשיבות עונת הרבייה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בפנייה של החברה להגנת הטבע לשר החקלאות נכתב "בסוף שנת 2016 אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת תיקון היסטורי לחוק הדיג. הציבור הישראלי תלה תקוות בכך שסוף סוף יבוא מזור לים התיכון והדגה תוכל להתאושש, לאחר שנים ארוכות בהם הנושא לא טופל כיאות".

עוד נכתב כי "לצערנו, נראה כי גם השנה לא יצליחו הדגים להתרבות, זאת בשל החלטתו של פקיד הדיג השבוע, שקבע כי תקופת ההשבתה של הדיג החופי והספורטיבי תיארך 30 יום בלבד, במהלך חודש יוני, זאת במהלך בלתי סביר ובלתי מנומק, תוך הפרה חמורה של האיזונים אשר תקנות הדיג ביקשו להציב, בכל הנוגע להתאוששות הדגה.

מדובר במהלך בעייתי, הן מבחינת קיצור משך ההשבתה בשליש, והן מבחינת בחירת החודש של השבת הדיג. החלטה זו נועדה לרצות את ציבור הדייגים – תוך הפקרת המשאב הציבורי.

חודש יוני, החודש שנבחר להשבתה, הוא חודש שבו הדייגים כמעט ואינם יוצאים לים, בגלל טמפרטורות גבוהות. קביעת איסור דיג בעונה זו, כמוה כהצבת מכמונת מהירות בכביש, ביום כיפור.

מסתמן כי מה שמנחה את פקיד הדיג בהחלטותיו, הוא הניסיון להימנע מקונפליקט על הדייגים, בכך שקבע השבתה קצרה, לא אפקטיבית, בזמן שנוח לדייגים, אך לא לדגים.

לסיכום בפנייה נאמר כי "את המחיר על התנהלות זו, משלמים דגי הים התיכון, כלל הציבור ובעיקר הדייגים עצמם, התלויים ברביית הדגים לפרנסתם, בטווח הארוך. אנו פונים אליך בבקשה להתערב ולהאריך את תקופת השבתת הדיג ל – 45 יום".

קרדיט: pixabay.com

Back to top button