חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"לא הייתה יוזמה לפשרה, חוק המואזין יחזיר את השקט לתושבים"

בראיון לרדיו רק"ע בנושא חוק המואזין, יוזם החוק, ח"כ רוברט אילטוב התייחס לטענה לפיה ניתן היה להגיע להסכמות בנושא חוק המואזין ע"י הידברות וללא צורך בחוק.

ח"כ רוברט אילטוב אמר כי "הצעת החוק נמצאת על סדר יומה של הכנסת משנת 2011 ועד היום מלבד הצהרות סרק, לא היתה אף יוזמה אמיתית לפשרה או ניסיון כלשהו להידברות מצד אף גורם לרבות חברי הכנסת. במצב הדברים הנוכחי, הפתרון היחיד הוא עיגון הנושא בחקיקה. לא מדובר כאן בחוק נגד דת מסוימת או ציבור ספציפי כלשהו, מדובר בחוק שיחזיר את השקט ואיכות החיים לתושבים אשר גרים בשכונות המעורבות. גם במדינות מוסלמיות וגם במדינות מערביות – בהן נושא חופש הדת מעוגן כזכויות חוקתיות, סוגיית מערכות הכריזה במסגדים מוסדרת ומפוקחת".

ח"כ אילטוב התייחס גם לשיתוף הפעולה בין המפלגות החרדיות לרשימה הערבית המשותפת: "לצערי אנחנו רואים כאן דיל בין המפלגות החרדיות לבין חברי הכנסת הערבים בסוגיות הגיוס והמואזין. אם נחזור קצת אחורה ונבחן מדוע בכלל הצעת החוק התעכבה? נאמר לנו שההתנגדות היחידה מצד חברי הכנסת החרדים לחוק המואזין נובעת כתוצאה מדאגה לצפירת השבת, דבר שעיכב את הצעת החוק לתקופה ארוכה. פתרנו את הבעיה, החרגנו את צפירת השבת מהצעת החוק ועדיין המפלגות החרדיות מתנגדות לחוק".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

Back to top button