חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

הרשימה המשותפת: "רצח המפגינים בגבול עזה – פשע מלחמה"

הרשימה המשותפת הודיעה הערב (שבת) כי היא "מגנה בחריפות את רצח (כלשונם) המפגינים בגבול עזה, שהשתתפו בצעדה לא חמושה ולא אלימה. ההוראות של הממשלה ושל מפקדי הצבא היו כאלה שיובילו בוודאות להריגתם של אנשים רבים. המפגינים לא סיכנו חיי חיילים או חיי אחרים והירי לעברם נופל בקטגוריה של פשע מלחמה, והאחריות מוטלת על מי שתכנן, מי שהורה ומי שירה בפועל."

עוד אמרו כי "הסיבה עיקרית להפגנות אתמול היא המשך המצור והמצב ההומניטרי הקשה בעזה, והיה ברור שזה יתפרץ במוקדם או במאוחר. הגיע הזמן להסיר את המצור לחלוטין ולקיים הסכמים שישראל חתמה עליהם ולאפשר הקמת נמל תעופה, נמל ימי ופתיחת מעבר בטוח לגדה המערבית. ישראל לא עושה טובה וזכותם של הפלסטינים בעזה לגישה לעולם אינה נופלת מזכותם של תושבי רעננה ותל אביב."

ברשימה המשותפת הוסיפו כי "הירי לעבר המפגינים מוכיח שוב שישראל בוחרת בדרך הכוח והאלימות המכוונת, ובמקום לנהל משא ומתן רציני על פי החלטות האו"ם, היא מנסה לזרוע פחד ולצרוב תודעה כדי שאנשים יירתעו ממאבק בכיבוש. זה לא הצליח בעבר וזה לא יצליח גם היום. כל העמים שהיו נתונים בכיבוש נאבקו בכיבוש, והעם הפלסטיני הוא עם כשאר העמים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
חברי הרשימה המשותפת (צילום: מתוך פייסבוק)

Back to top button