מבזקים

נציבות האו"ם לפליטים: "מביעים צער על ביטול ההסכם"

נציבות האו"ם לפליטים מסרה לפני זמן קצר (שלישי) בהודעה רשמית כי היא מביעה צער על ביטול ההסכם שהוכרז על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בין ישראל לנציבות האו"ם בעניין פתרונות לאריתראים וסודאנים הנמצאים בישראל.

בהודעה נמסר כי "ההסכם הינו תוצאה של דיונים שהתקיימו על פני תקופה ממושכת והוא משקף מאמץ משותף למצוא פתרון המעניק הגנה בינלאומית לאנשים שהגיעו לישראל לאחר שנמלטו ממלחמה או מרדיפה תוך מענה לדאגות של הקהילות הישראליות המארחות.

נציבות האו"ם לפליטים ממשיכה להאמין כי הסכם מנצח המביא תועלת לישראל ולאנשים הזקוקים למקלט הינו המענה הנכון לטובת כולם. יתר על כן, אנו מעודדים את ממשלת ישראל לבחון את העניין עוד יותר, בעודנו נכונים להמשיך ולהיות לעזר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נציבות האו"ם לפליטים מודה למדינות שותפותיה, שהביעו נכונות לקבל פליטים כתמיכה בהסכם, בתקופה של נהירה חסרת תקדים של מהגרים ופליטים.

קידום מענים משותפים וחלוקה בנטל האחריות בקרב מדינות בענייני מקלט, מהווה מזה עשרות שנים חלק מתמיכתה ומהעבודתה של נציבות האו"ם לפליטים. עם אוכלוסיית יעד המונה יותר מ-65 מיליון בני אדם שנעקרו בכוח, בעוד שליש מהם פליטים, הצורך בקידום מענים משותפים אלה מעולם לא היה גדול יותר". נמסר בהודעת נציבות האו"ם לפליטים בנוגע לביטול ההסכם.

Back to top button