חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ סמוטריץ' שיגר מכתב לראש הממשלה עם מתווה לפתרון סוגיית המסתננים

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו עם מתווה כולל לפתרון סוגיית המסתננים. הבסיס למתווה כולל היצמדות למדיניות ההגירה המותאם לחוק השבות ביחד עם מדיניות הכלה לפליטים ומדיניות גירוש למסתננים עם תמריצים שליילים להישארות בארץ.

בין הכלים לתמרוץ שלילי יכללו חקיקה מחודשת של חוק המסתננים, הגדלת הפיקדון ל30%, הרחבת אוכלוסיות שניתן לגרש, הקשחת מדיניות היתרי העבודה ועוד.
כמו כן, בכדי להתגבר על ההתערבות החוזרת של בית המשפט יחוקק תיקון לחוק יסוד השפיטה שישאיר את הסמכות בידי הכנסת. בנוסף לגירוש המתווה כולל גם תוכנית לפיתוח השכונות בדרום תל אביב.

סמוטריץ' סיכם את מכתבו בפנייה אישית לראש הממשלה: אדוני ראש הממשלה, אני שב וקורא לך לא להתפתות למחזור צעדים חלקיים ולא יעילים. מי כמוך יודע שהגענו אליהם באילוץ כתוצאה ממגבלות בלתי אפשריות שהטילו שוב ושוב בג"ץ והמשפטנים שצמצמו שוב ושוב את היכולת הראלית של הממשלה להוציא מכאן את המסתננים. אתה יודע מצוין שמגבלות אלה משוללות כל היגיון ושהן משקפות מוסר מעוות שמעדיף את רווחתם של מהגרי העבודה על פני שלומם ורווחתם של אזרחי ישראל ועל פני שמירתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. אין מנוס מלפרוץ את המכשול הזה אחת ולתמיד. אם תעשה כן תקבל לכך גיבוי מלא.לך בכוחך זה והושעת את ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מכתב לראש הממשלה – מסתננים

ח"כ בצלאל סמוטריץ (צילום: אתר הכנסת)

Back to top button