חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

הפרות סדר אלימות ב-5 מוקדים לאורך רצועת עזה, השיא בשעה 14:30

כוחות גדולים של צבא ומשטרה התמקמו הבוקר (שישי) בגזרת עוטף עזה ומתכוננים לשיא ההפגנה שתחל בשעה 14:30. החל משעות הבוקר מבעירים הפלסטינים צמיגים במספר מוקדים שונים. על פי דיווח של הפלסטינים, מאז שעות הבוקר ישנם חמישה מפגינים עזתים פצועים, 3 מהם נפצעו לאחר שהתקרבו לגדר הגבול עם ישראל ממזרח לג'בליה שבצפון הרצועה.

ברצועת עזה נערכו להפגנה הזו במהלך כל השבוע לאחר שהופקו הלקחים מההפגנה שנערכה בשבוע שעבר בה נורו למוות על ידי צה"ל 18 מפירי סדר ומסיתים מרכזיים. המפגינים העזתים אספו צמיגים, מראות ובצלים. כל זאת במטרה לפגוע בפעילות צה"ל להגנה על גדר הגבול ומפני חדירה לשטח מדינת ישראל. בנוסף פורסמו תמונות מבית מלאכה בו נראים המחבלים פועלים במרץ לבניית בליסטרה (כלי נשק קדום לזריקת סלעים למרחק).

צמיגים ובצלים (צילום: מקורות ערביים)
מסיכת בצל להגנה מפני גז מדמיע (צילום: מקורות ערביים)
איסוף בצלים וחלוקה בשטח ההפגנה (צילום: מקורות ערביים)
מחבלים בונים בליסטרה (צילום: מקורות ערביים)
מחבלים בונים בליסטרה (צילום: מקורות ערביים)

על פי השירות המטרולוגי כיוון הרוח היום לא יהיה לטובתנו והעשן הסמיך השחור, כתוצאה מהבערת הצמיגים, צפוי דווקא לעשות את דרכו לשטח ישראל ולא לרצועת עזה. מסביב לגדר המערכת הועמדו כבאיות בכוננות למקרה הצורך ובמידה ויידרשו לפעול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הרוחות מנשבות לכיוון ישראל
כבאיות בכוננות סמוך לגבול רצועת עזה – צילום: בראל אפרים

ראש מנגנוני הביטחון של חמאס בעזה, תאופיק אבו נעים הגיע לפני זמן קצר לאוהלי מפגיני 'צעדת השיבה' הממוקמים במזרח חאן יונס. אבו נעים אף ביקר בבית חולים שדה שהוקם ועמד מקרוב על פעילות צוותי הרפואה ועל היערכותם לקראת ההפגנה.

ראש מנגנוני הביטחון של חמאס בעזה, תאופיק אבו נעים
ראש מנגנוני הביטחון של חמאס בעזה, תאופיק אבו נעים

תאופיק אבו נעים בבית חולים שדה שהוקם בגבול הרצועה

גם בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר הגיע לאזור גבול רצועת עזה ואיים כי אם ישראל תכה בעומק רצועת עזה חמאס יכה בחזרה בעומק ישראל. הוא ציין כי התהלוכה מתקיימת בדרכי שלום וחמאס ידע להגן על עצמו ובני עצמו ויגיב בכל האמצעים אם ישראל תסכן אותם.

דובר חמאס קאסם חאזם אמר כי "איומי הכיבוש לא ישנו ולא ירתיעו אותנו מהמשך פעילותינו להשגת הזכויות שלנו עד שיוסר המצור".

הבוקר דיווח משרד הבריאות בעזה כי מת מפצעיו ת'אאר מוחמד ראבעה, בן 30, שנפגע ביום שישי שעבר במהלך ההפגנות מזרחית לגב'ליה שבצפון הרצועה. בכך עלה מספר ההרוגים בעזה מאז החלו ההפגנות ל-21. בשבוע שעבר נפצעו בהפגנות 1,416 מפגינים. הצלב האדום הבינלאומי אומר כי לפחות 800 מהם נפגעו כתוצאה מאש חיה של צה"ל בגבול הרצועה.

בתוך כך, חמאס העביר למפגינים הפעילים הנחיות חדשות וקרא להם שלא לפעול בפנים חשופות ולהימנע ככל האפשר מלהשתמש ולתעד אירועים בטלפונים חכמים.

דובר צה"ל אומר כי משעות הבוקר מתקיימות הפרות סדר אלימות בחמישה מוקדים לאורך רצועת עזה בהן משתתפים מאות פלסטינים. כוחות צה"ל משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. "צה"ל לא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר המגנות על אזרחי ישראל ויפעל מול מתפרעים אלימים ומחבלים המעורבים בכך."

לאור הערכת המצב, צה"ל הכריז שטח צבאי סגור במרחב הגדר. כל פעילות בשטח האמור מחייבת אישור צה"ל. כמו כן לא ניתנו הנחיות מיוחדות לעורף.

שידור חי מגבול רצועת עזה – מקור 1

שידור חי מגבול רצועת עזה – מקור 2

Back to top button