חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

"הפגנת הצמיגים" בעזה במספרים: 8 פלסטינים הרוגים ו-1,356 פצועים

משרד הבריאות בעזה מדווח הערב (שישי) כי במהלך ההפגנה בגבול הרצועה נהרגו 8 פלסטינים ו-1,356 נפצעו. על פי הדיווח ההרוגים הם: אוסאמה ח'מיס קודיח, בן 38 מחאן יונס שבדרום הרצועה, מג'די רמדאן שבת בן 38 מבית חנון שבצפון הרצועה, חוסיין מאדי, בן 16 משכונת שיח' רדואן שבצפון הרצועה, מוחמד סעיד מוסא אל-חאג בן 33 מרפיח, אבראהים אל-אור בן 20 מנוסיראת שבמרכז עזה, תאא'ר מוחמד רבאע בן 30 מג'בליה שבצפון הרצועה, סדקי אבו עטוי בן 45 מנוסיראת שבמרכז עזה ועלאא יחיא אל-זמלי בן 17 מרפיח. מרבית ההרוגים פעילי טרור המשתייכים לחמאס ולג'יהאד האסלאמי. מג'די רמדאן שבת היה מפקד בזרוע הצבאית של חמאס.

(צילום: מקורות פלסטינים)
(צילום: מקורות פלסטינים)
(צילום: מקורות פלסטינים)
(צילום: מקורות פלסטינים)

בנקודות צוותי הרפואה בשטח טופלו 655 פלסטינים, 602 פונו לטיפול בבתי חולים ממשלתיים ו-99 פונו לבתי חולים פרטיים. בין הנפגעים, 24 נשים ו-81 ילדים. מצבם של 35 מכלל הפצועים קשה, 347 במצב בינוני והשאר במצב קל. עוד נמסר כי 399 נפצעו כתוצאה מירי חי, 16 מפגיעת כדורי גומי, 143 משאיפת גז מדמיע, 25 נפגעו מרסיסים ו-45 מפציעות וחבלות שונות.

מפקד בזרוע הצבאית של חמאס, מג'די רמדאן שבת

דובר חמאס, פאוזי ברהום אמר, "מה שקורה בעזה לא מתבטא רק בהפגנות שמתחילות ומסתיימות, המסר של העם שהוא מבין היטב את המצב ושלקח את ההחלטה בידיים שלו כדי לפתוח במהפכה בדרכו אל החופש ולשבור את המצור. העם מבין את הזכויות שלו וימשיך עד לשינוי הגדול. היום הזה ייכתב בהיסטוריה של העם הפלסטיני במאבק שלו מול הכיבוש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס סיכם הערב, בשיחה עם כתבי הדרום, את האירוע כהצלחה ועמידה במשימה. "כ-20,000 מפגינים בחמישה מוקדים, מצד אחד הרבה פחות אנשים מהפעם הקודמת אך מצד שני אירוע אלים יותר, ראינו ניסיונות של הבערת צמיגים, ניסיונות חבלה וחצייה של הגדר, 8 מקרים של זריקת מטעני צינור, השלכות של בקבוקי תבערה והרבה מאוד שימוש בילדים בקו קדמי. בסוף, גם היום חמאס גרר את הרצועה ליום של הפרות סדר אלימות. צה"ל עמד במשימה ומה שהבטחנו לפני עשה ימים והיה נראה לא הגיוני שיהיה חג שקט קיימנו והיה חג שקט, אנשים עשו מנגלים ונהנו. לא נפגעו אנשים מפח"ע, לא נחצתה הגדר ולא הופרה הריבונות הישראלית וזה הישג גדול."

דובר צה״ל, תא״ל רונן מנליס

תא"ל מנליס התייחס גם לסוגיית הצמיגים ואמר "אני קורא לזה קוריוז הם לא הצליחו לייצר את מה שרצו לייצר. סתם פגעו באיכות הסביבה ובנשימה של עצמם ולצערי גם של חלק מהחיילים. אבל בסוף הם לא הצליחו לייצר בחסות העשן הזה פעילות למרות שניסו לפגוע בגדר ולבצע פיגועים. אני חושב שראינו בהשפעת שבוע שעבר בגלל ההרתעה הם ממש הקפידו לא לרדת במסות, חמאס מנע ירידה כללית ושלח חוליות קטנות, ראינו ירידה בכמות המפגינים וההבנה שזה לא משתלם. התגובות שלנו בשבוע שעבר הבהירו לחמאס את הכללים ומה אנחנו לא מוכנים שיקרה. אם שבוע שעבר היה תרחיש של עשרות אלפים על הגדר שמנסים לדחוף את הגדר קדימה, היום ראינו הרבה פחות אנשים במרחק גדול יותר מהגדר ועדיין ניסיונות של בודדים להתקדם ולפגוע בגדר. ראינו תופעה של שליחת ילדים קדימה, חמאס יודע שאנחנו נזהרים לפגוע בהם ולכן שלח אותם עם צמיגים כדי לנסות לתקוף את הכוחות. אבל גם אירועים אלה נגמרו בלי הצלחות משמעותיות לצד השני זה הישג גדול מאוד. באנו נחושים לבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר."

מנליס אף שיבח את כוחות הכיבוי שפעלו היום בעזרת העוטף "זאת הזדמנות להגיד מילה טובה לצוותי הכבאות הארצית. במקומות שנזקקנו לעזרתם, הם עשו עבודה מצוינת ומנעו מהעשן להגיע לבתי התושבים. האירועים לא הסתיימו נעשה הכל כד להמשיך את השקט ולמנוע את הפיגועים. בכל מקום שנזהה כוונה לפיגוע אנחנו יודעים לפעול נגד זה."

בקשר לכוחות צה"ל הפרוסים באזור סירב דובר צה"ל להתייחס באופן ממוקד אך אמר באופן כללי "אנחנו בסד"כ קטן יותר מבשבוע שעבר, צה"ל צבא גדול, עזה היא רצועה קטנה. אני מסכם את היום הזה כהצלחה גדולה של צה"ל עם הפקת לקחים משבוע שעבר, נמנעו פגיעות של חיילים ואזרחים. אנחנו צריכים להיות מאוד גאים כי למרות הניסיונות האלה, החג הזה עבר שקט מאוד."

צילום: דובר צה"ל
הערכת מצב של מפקד פיקוד דרום – צילום: דובר צה"ל

תגובה אחת

Back to top button