איראןחדשות חוץמבזקים

דיווח: איראן נערכת למלחמה כוללת עם ארצות הברית וישראל

העיתון הכווייתי "אל-ג'רידה" דיווח אמש (שישי) כי ארגון משמרות המהפכה באיראן נערך למלחמה. על פי הדיווח, על רקע ההסלמה המתמשכת נגד טהראן מצד וושינגטון ותל אביב והשיח הגובר תוך כדי המאמצים הבינלאומיים והאזוריים שנעשים כדי להפיל את המשטר האיראני, החלו במשמרות המהפכה להיערך למלחמה כוללת עם ארצות הברית וישראל.

במשמרות המהפכה החלו לפתח אסטרטגיה ותכנית לחימה, תוך כדי שדרוג ושיפור מערכות ההגנה. זאת כאשר גורמי מודיעין איראנים הדגישו, כי הם מאמינים שהסיכוי למלחמה קרובה גדל בהתמדה, והסיכוי גבוה שמלחמה תפרוץ עוד בשנה הזאת. מקור בכיר אמר לעיתון כי איראן העבירה עשרות מיליארדי דולרים "לידיים בטוחות" למימון הוצאות המלחמה הבאה.

לדברי אותו גורם, באיראן החליטו להעביר את הכספים כדי שיהיו מסוגלים להתמודד עם ההוצאות הכרוכות במלחמה כוללת עם ארצות הברית ובנות בריתה, במידה ותתרחש. המקור ציין, כי על פי המידע המודיעיני שבידי איראן, ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בדרך להתנגשות צבאית ישירה עם טהראן, יהא אשר יהא הסכם הגרעין, גם אם יתקבלו כל התנאים האמריקנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המקור אמר כי האיראנים קיבלו מידע שמדינות ערב התחייבו לממן את עלות המלחמה האמריקנית נגד איראן ובשל כך עשה טראמפ שינויים בממשלתו והקים לדבריהם את "ממשלת המלחמה", אלה שתומכים בפעולה צבאית נגד איראן. בנוסף אמר כי על פי המידע המודיעיני שבידי איראן, התכנית האמריקנית כוללת תקיפה ישראלית נרחבת נגד חיזבאללה ובנות בריתה של איראן בסוריה ובלבנון וזאת כדי להבטיח את בטחונה של ישראל.

המקור ציין כי האמריקנים והישראלים ערכו הסכמים צבאיים וביטחוניים עם מספר מדינות שכנות לאיראן וביניהן אזרבייג'ן, זאת על מנת להציב מטוסי קרב וכוחות צבא בבסיסים כמה שיותר קרוב לטהראן. המקור חושף כי במשמרות המהפכה מתכננים לתקוף בסיסים אלה כאזהרה לשכניהם שידעו כי יישאו בהשלכות של שיתוף פעולה צבאי וביטחוני עם ישראל, וכי התגובה תהיה אף רחבה מתקיפת בסיסים צבאיים בלבד.

הוא הסביר כי במשמרות המהפכה משוכנעים שהדרך היחידה להבטיח את ביטחונה של איראן היא לעלות את מחיר המלחמה הבאה לאמריקנים ולישראליים בכל מחיר ויעשו זאת באפגניסטן ובמרכז אסיה. הוא ציין כי משמרות המהפכה יסייעו לכל ארגון שנלחם בארצות הברית ובבעלות בריתה בעולם, גם "אל קעידה" ו- "הטליבאן".

לדברי אותו מקור ישנם גורמים פוליטיים באיראן שדווקא סבורים שהם יכולים למנוע את המלחמה הבאה באמצעות משא ומתן, מאחר ומלחמה כזאת תביא לקרסיה כלכלית מקיפה, ולכן ניתן יהיה להגיע להסכם ביטחוני וצבאי עם רוסיה כדי שתעמיד את איראן תחת חסותה כמו במקרה של סוריה.

לסיכום, אמר אותו מקור כי הסכם כזה צריך להיחתם בין שני הצדדים בלבד, וזאת במיוחד לאחר שהרוסים ביקשו מהאיראנים לפתוח בסיסים צבאיים בתוך איראן ועל גדות המפרץ, אך איראן דחתה בקשה זו. כעת תוכל להתנות זאת בהסכם שיחתם עמה.

בתוך כך, איש הדת האיראני הבכיר אחמד חתאמי העביר לישראל איום ישיר במהלך דרשת יום השישי ואמר כי "אם אתם רוצים שתל אביב וחיפה יימחקו, תנסו שוב לתקוף את חיזבאללה". הוא הוסיף כי חיזבאללה עכשיו הרבה יותר חזקה מבעבר ויש ברשותה טילים לטווח של 70 ק"מ.

משמרות המהפכה באיראן

Back to top button