העולם הערבימבזקיםרצועת עזה

איגוד העיתונאים בעזה: "ישראל רצחה עיתונאי ופצעה 8 אחרים"

בעזה נערכה לפני זמן קצר (שבת) הלווייתו של העיתונאי יאסר מורטג'ה בן 30 שעבד עבור סוכנות הידיעות "עין מדיה" ברצועת עזה. בערוץ אל-ג'זירה דווח כי עדי ראייה סיפרו שהעיתונאי נהרג אמש במהלך סיקור ההפגנה בדרום הרצועה, כתוצאה מירי אש חיה לעברו שפגע בבטנו. הוא נפצע קשה והועבר לבית החולים בחאן יונס שם נותח במהלך הלילה אך כעבור זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו.

העיתונאי יאסר מורטג'ה

בלשכת העיתונות הפלסטינית אמרו כי מורטג'ה נורה בשעה שסיקר את ההפגנות בגבול עזה ממזרח לחאן יונס, וכי היה לבוש באפוד עליו היה כתוב "עיתונות" באנגלית. עוד אמרו כי מורטג'ה היה יוצר סרטים ומפיק סרטי תעודה ששודרו באמצעי התקשורת הערביים והזרים אשר היו מספרים על המצב ברצועת עזה. באגודת העיתונאים אמרו כי חוץ מהעיתונאי שנהרג היו עוד 8 עיתונאים (אדהם אל-חג'אר, עז אבו שנב, סאבר נורדין, אסלאם זנון, אבראהים אל-זנון, ח'ליל אבו עזרא, אדלי אבו טהא ועאדל אל-חוואג'רי) שנפצעו אמש על ידי צה"ל במהלך הסיקור של ההפגנות בגבול במזרח הרצועה. האיגוד פרסם הודעת גינוי וציין כי העיתונאים שלבשו בגדי זיהוי של עיתונאים לא היוו שום סיכון או איום על חיילי צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדיווחים על מות העיתונאי בעימותים בעזה כי "צה״ל לא מכוון ירי לעבר עיתונאים. הנסיבות בהן נפגעו עיתונאים לכאורה מירי של כוחות צה"ל אינן מוכרות, והן נבדקות. הכלים שצה"ל משתמש בהם כוללים אזהרות, אמצעים לפיזור הפגנות, וכמוצא אחרון, ירי חי באופן מדויק ומדוד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהלוויית העיתונאי בעזה השתתף גם ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה שאמר, "אנחנו עומדים מול יאסר שיצא עם המצלמה כדי לתעד את האמת שלנו מול הכיבוש, כדי לספר לעולם על מצבנו. יאסר הוא קדוש שחשף את פשעי הכיבוש שהורג ללא פחד וללא הבחנה, שפועל להפיץ פחד וטרור בבני עמנו. אנחנו מצדיעים לכל העיתונאים ואנשי התקשורת שמתו מות קדושים במהלך עבודתם לחשיפת האמת של דיכוי העם הנמצא תחת מצור."

איסמאעיל הנייה בהלוויית העיתונאי

משרד הבריאות בעזה ציין כי עם מותו של העיתונאי עלה מספר ההרוגים אמש ל-11 ובכלל מתחילת הצעדה ביום שישי שעבר ועד לרגע זה נהרגו ברצועת עזה 29 פלסטינים, 2,850 נפצעו מתוכם 1,296 כתוצאה מירי חי ו-79 מהם מוגדרים במצב קשה מאוד.

תמונות 10 מההרוגים אמש בעזה
מפקד בזרוע הצבאית של חמאס, מג'די רמדאן שבת שנהרג אמש בגבול הרצועה

Back to top button